صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۷:۵۰ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
متفکر در گفتگو با آنا:

آمریکا از جایگاه و منزلت ژئوپلیتیکی ایران واهمه دارد

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آمریکا از جایگاه ژئوپلیتیکی ایران به‌خاطر مرکزیت در جهان اسلام، موقعیت ژئواکونومیک و عدم امنیت رژیم صهیونیستی واهمه دارد.
کد خبر : 380674

حسین متفکر در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی خبرگزاری آنا اظهار کرد: آمریکایی‌ها علاقه‌مند نیستند که ایران جایگاه و منزلت ژئوپلیتیکی خودش را پیدا کند و علت اصلی آن  به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و قرار گرفتن ایران در هسته و مرکزیت  جهان  اسلام،  و ویژگی‌های ژئواکونومیکی ایران در حوزه‌های نفت و گاز باز می‌گردد.


وی ادامه داد: امروز دامنه عمق استراتژیک ایران تا مدیترانه گسترش یافته است و چون آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را مانع موفقیت‌های نامشروع منطقه‌ای خود می‌داند تصمیم به تقویت حضور نظامی از طریق نیروهای مسلح مستقل و یا از طریق ایجاد گروهک‌های تروریستی گرفته است.


کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در همه نقاط مختلف منطقه، ایران مقابل آمریکا قرار گرفته و آمریکا هم تصمیم به تقابل با ایران دارد و گاهی اوقات حاصل جمع این تقابل غیر صفر بوده و گاهی اوقات هم به صفر متمایل شده است.


متفکر با بیان اینکه آمریکایی‌ها از تمام ساختارها و نهادهای بین‌المللی سوءاستفاده کردند، گفت: امروز هم این کشور با سوءاستفاده از نظام مالی جهانی در حال تحمیل فشار و جنگ اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران است.


وی با تأکید بر این نکته که هرگز جنگی میان ایران و آمریکا رخ نخواهد داد، خاطرنشان کرد: آمریکا می‌داند در صورت وقوع جنگ سخت و  نامتقارن، ضرباتی که در منطقه متحمل می‌شود، قطعاً شکست برای غربی‌ها در پی خواهد داشت و حتی اگر تعدادی از نیروهای نظامی آمریکایی در منطقه کشته شوند، خود مردم این کشور تحت تأثیر شرایط روانی، رهبرانشان را برکنار خواهند کرد.


کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اروپایی‌ها به‌خاطر طرح‌ مارشال و عضویتشان در ناتو وام‌دار و تحت فرماندهی آمریکا هستند، گفت: اندیشه اروپا این است که آمریکا کدخدای جهان است و تنها کشوری که گاهی مقابل آمریکا از خود استقلال نشان می‌داد، فرانسه بود که این کشور هم دیگر نمی‌تواند با مثلث انگلستان، آلمان و فرانسه اروپا را خوب مدیریت کند؛ لذا دیگر توان ایستادگی مقابل آمریکا را ندارد و منافع اقتصادی آن‌ها هم به‌گونه‌ای است که اقتضا نمی‌کند مقابل آمریکا بایستند. بنابر این نباید خیلی به راه‌حل‌های اروپا برای حفظ برجام خوشبین بود. 


انتهای پیام/4079/4123/ن


انتهای پیام/

برچسب ها: اروپا ناتو برجام
ارسال نظر