صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۵:۰۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
شریعتی‌نیاسر مطرح کرد: 

جهت‌دهی آموزش عالی با طرح ساماندهی آموزش عالی

معاون آموزش عالی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طرح ساماندهی آموزش عالی را منجر به توسعه و جهت‌دهی آموزش عالی دانست.
کد خبر : 378429

مجتبی شریعتی‌نیاسر در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه  خبرگزاری آنا در خصوص طرح ساماندهی آموزش عالی اظهار کرد: این طرح یکی از ارکان طرح آمایش سرزمینی آموزش عالی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است.


وی افزود: در طرح ساماندهی آموزش عالی هدف، ارتقای وضعیت مراکز آموزش عالی که استانداردهای لازم را برخوردار نیستند، است.


معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه تصریح کرد: در این طرح ساماندهی بخش آموزشی مراکز و دانشگاه‌های آموزش عالی است که از استانداردهای لازم فاصله دارند‌. در این طرح این مراکز از نظر کمی و کیفی بهتر خواند شد. این مراکز در یک بستر هم‌افزا از ظرفیت سایر دانشگاه‌ها بهره‌مند می‌شوند.


شریعتی‌نیاسر در ادامه اذعان کرد: در طرح سامان‌دهی آموزش عالی بحث انحلال و تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مطرح نیست بلکه در این طرح مراکز آموزش عالی توسعه می‌یابند و یک جهت‌دهی موثری در آموزش عالی پیدا شکل می‌گیرد.


وی در ادامه گفت: کیفی‌سازی پارادایم‌های گوناگونی از جمله نسبت استاد به دانشجو، کنترل استانداردهای ظرفیتی در کلاس‌ها، توسعه طرح‌های مهارت‌افزایی، ارتقای توان اشتغال‌پذیری دانشجویان و... دارد که در مجموعه این پارادایم‌ها به بهبود وضعیت کیفی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تأثیرگذار است.


معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر اینکه در دوره کارشناسی باید توجه بیشتری به دانشجویان شود، گفت: بحث کیفیت بیشتر در دوره کارشناسی معنا و مفهوم پیدا می‌کند و فکر، توانمندی و میزان تاثیرگذاری دانشجویان بر جامعه در این دوران شکل می‌گیرد.


وی با بیان اینکه دانشگاه‌های مطرح و بزرگ باید به دوران کارشناسی توجه ویژه‌ای داشته باشند، این سؤال را مطرح کرد که دانشگاه‌های بزرگ ما تا چه میزان بر ورود فارغ‌التحصیلان به عرصه مدیریت کشور تأثیرگذار بودند.


انتهای پیام/۴۰۸۴/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر