صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۳:۱۱ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
والدی تشریح کرد:

کمک‌های سپاه صاحب‌الامر(عج) قزوین به سیل‌زدگان

معاون اجرایی سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین انواع خدمات سپاه این استان به سیل‌زدگان کشور را تشریح کرد.
کد خبر : 372252

محرمعلی والدی در گفتگو  با خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، ضمن برشمردن خدمات و فعالیت‌های سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین برای کمک به مناطق سیل زده اظهار کرد: استان قزوین در راستای کمک‌رسانی به مردم آسیب‌دیده از سیل معین ۱۰ روستای سیل‌زده در استان گلستان شده است.


وی افزود: با توجه به فعالیت‌های انجام شده لازم است تا هموطنان برای کمک‌رسانی به سیل‌زدگان اقدام کنند و تا امروز در زمینه‌های مختلف از جمله تأمین علوفه دام مورد نیاز به میزان ۳۰ تن، آذوقه برای مردم سیل‌زده، چکمه، بیل و پارو پلاستیکی، لوازم بهداشتی، پوشاک کودک، پول نقد، کف‌کش، لجن‌کش، آب معدنی و کنسرو خدمات ارائه شده است.


معاون اجرایی سپاه استان قزوین یادآور شد: از ابتدای حضور سپاه استان قزوین در گلستان اقدامات متفاوتی صورت گرفته است که از جمله آن جلسه با شورای شهر گمیشان برای هماهنگی‌های بیشتر و تجمیع ساماندهی وسایل مورد نیاز و همچنین بازدید میدانی از کانال‌های شهر گمیشان است که آب را به سمت دریا هدایت می‌کند.


والدی ادامه داد: انتقال بیل مکانیکی به گمیشان برای تعریض کردن کانال‌های آبی نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این راستاست.


والدی همچنین یادآور شد: کانال‌های آب نیز در اطراف جاده روستاهای سیمین شهر احداث شد تا آب را به سمت رودخانه هدایت کند و با همکاری و هماهنگی نیروهای اعزام شده توسط سپاه، آب راه‌های جاده‌ای به سمت رودخانه‌ها و دریاها هدایت شده است.


معاون سپاه استان قزوین تأکید کرد: حجم وسیعی از کارها برای خدمات‌رسانی انجام شده است و تاکنون سازماندهی مردم بر اساس آمار خانوار نیز برای توزیع مناسب اقلام و خدمات عادلانه به دقت انجام شده است.



این مسئول حضور جدی و مؤثر سپاه و نیروهای مسلح را با تمام امکانات در منطقه مورد اشاره قرار داد و یادآور شد: رضایتمندی مردم از حضور سپاه و اقدامات مؤثر انجام گرفته و بسیج همگانی مردم در مقابله با کمک‌رسانی به سیل و همچنین عوامل اجرایی از نقاط قوت حضور سپاه در گلستان است.


وی در ادامه  اشاره به تشکیل قرارگاه پشتیبانی در سپاه استان کرده و یادآور شد: نماینده‌های سپاه و قرارگاه با ایجاد قرارگاه معین در بخش سیمین‌شهر و با مسئولیت معاونت اجرایی سپاه استان جلسات زیادی را برای کمک به مردم آسیب‌دیده برگزار کردند که در همین راستا نیز ۱۵ دستگاه کامیون و نیسان کمک‌های مردمی به همراه انتقال چهار گروه فنی شامل تأسیسات‌کار و برق‌کار و همچنین اعزام سه قایق موتوری به همراه اپراتور برای جابجایی مردم، اجاره چهار دستگاه قایق موتوری به همراه اپراتور برای حمل و نقل مردم، اعزام بیل مکانیکی و کمرشکن برای کمک به مردم سیل‌زده، اعزام ۶ گروه جهادی به استعداد ۶۰ نفر برای تخلیه آب‌های باقی مانده از سیل از خانه‌های مردم و همچنین انتقال ۱۰ دستگاه کف‌کش و لجن‌کش برای تخلیه آب منزل مردم از جمله اقداماتی است که توسط این سپاه انجام شده است.


وی یادآور شد: ارسال ۱۵ تن علوفه دامی برای دامداران سیل‌زده منطقه سیمین‌شهر، ارسال ۱۵ هزار گونی برای ایجاد خاکریز ضد سیل و همچنین برپایی جلسات هماهنگی و تبادل نظر با امامان جمعه شهر و همچنین رئیس حوزه‌های علمیه و طلاب جوان به همراه جلسه با شهردار و شورا برای خدمات‌رسانی به مردم از دیگر اقدامات انجام شده است.


والدی ادامه داد: جلسه با فرماندهان پایگاه ها و همچنین هماهنگی با معاونت بهداشت و درمان برای اعزام اکیپ‌های درمانی و بهداشت محیط برای سمپاشی منازل و همچنین اطراف روستاها از اقداماتی است که برای جلوگیری از مارگزیدگی مردم منطقه توسط سپاه انجام شده است.


وی بسته‌بندی و توزیع بیش از ۳۳ هزار بسته معیشتی برای مردم را از نیازهای مردم منطقه دانست که انجام شده و در کنار توزیع ۵۰۰ پرس غذای گرم توسط سپاه در منطقه صورت گرفته است.


والدی خاطرنشان کرد: نصب علائم راهداری در جاده سیمین‌شهر به گمیشان تهیه گازوئیل برای بیل مکانیکی‌های مستقر در روستاها به میزان روزانه یک‌هزار و ۵۰۰ لیتر و همچنین هماهنگی با مردم روستاها برای ایجاد خاکریز و سیل‌بند در اطراف روستاها به منظور جلوگیری از نفوذ آب به داخل روستا از دیگر اقداماتی است که صورت گرفته است.


این مسئول با بیان اینکه بازدیدهای میدانی بررسی مشکلات سیمین‌شهر و روستاهای اطراف را برای رفع مشکلات و اتخاذ تمهیدات لازم مطلوب کرده است، یادآور شد: تاکنون ۳۵ هزار قرص نان، ۳۶ هزار بطری آب معدنی، ۲۵ تن آرد، یک هزار قوطی شیر خشک؛ یک هزار جفت چکمه و همچنین خدمات دیگر توسط سپاه استان قزوین صورت گرفته است و سعی شده با پاکسازی ۴۵ واحد از منازل مردم سیل‌زده و همچنین حضور در مراسم ترحیم آنها بتوانیم مقداری از درد و رنج آنها را بکاهیم.


وی یادآور شد: تاکنون آب ۱۱۰ واحد تجاری، مدرسه و منزل مسکونی نیز تخلیه شده و با هماهنگی موکب‌های فعال اربعین برای کمک‌رسانی و طبخ و توزیع غذا برای سیل‌زدگان اقدام شده است.


والدی از اعزام ۶ گروه جهادی به خرم‌آباد لرستان نیز خبر داد و افزود: تلاش ما این است تا مدارس را برای شروع فعالیت آموزشی آماده کنیم که دانش‌آموزان دغدغه‌ای برای حضور در مدارس نداشته باشند.


انتهای پیام/4123/


انتهای پیام/

ارسال نظر