صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۷
معاون وزیر آموزش‌ و پرورش:

جمعیت کلاس‌ها ربطی به اجرای طرح بازی و یادگیری ندارد

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: مدارس پرجمعیت اگر آمادگی شرکت در طرح بازی و یادگیری را دارند باید این طرح را اجرا کنند و این طرح ربطی به جمعیت ندارد.
کد خبر : 364279

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از آموزش‌ و پرورش، رضوان حکیم‌زاده اظهار کرد: در راستای اجرای سند تحول بنیادین از دو روش بازنگری در برنامه تدبیر ابتدایی و تغییر رویه‌های غلط و اصلاح آن به اجرایی شدن این سند کمک کنیم.


وی افزود: سعی کردیم بر اساس برنامه‌های مدیریتی سند تحول را اجرایی‌کنیم لذا برای اجرای سند تحول نیازمند همکاری مدیران مدارس هستیم.


معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌ و پرورش انجام هرگونه برنامه اصلاحی را با مقاومت ارزیابی کرد و تصریح کرد: واکنش‌ها در برابر تغییرات در نظام تعلیم و تربیت امیدوارکننده است البته افراد و گروه‌هایی که درآمدهای کلانی به‌واسطه دانش‌آموزان به دست می‌آوردند سعی می‌کنند با تقویت مخالفت‌ها با تحول در این زمینه مقابله کنند.


حکیم‌زاده ادامه داد: تمام تلاش ما حاکم کردن تعلیم و تربیت به‌عنوان علم است و نگاه تخصصی باید حاکم شود تا دیگرانی که تخصص لازم را ندارند، در فرایند تعلیم و تربیت دخالت نکنند.


معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: در سال آینده بسیاری از برنامه‌هایی که توسط ستاد به استان ارسال می‌شود، به خود استان‌ها واگذار خواهد شد.


وی افزود: تغییراتی در فضای مدارس و برنامه‌های درسی اتفاق افتاده و اکنون زمان آن است که به بعد روانی این تغییرات بپردازیم و به سمتی برویم که علاوه بر شادی و نشاط، دانش‌آموزان آرامش و امنیت روحی نیز داشته باشند و از خشونت دوری کنند تا خانواده‌ها نیز احساس آرامش کنند.


حکیم‌زاده خاطرنشان کرد: باید نگاه همه‌جانبه به مدارس داشته باشیم و علاوه بر فضای فیزیکی و علمی به بعد روانی آن نیز توجه کنیم؛ لذا فضاهای عاطفی و اجتماعی که بین دانش‌آموز با معلم، مدیر با معلم، معلم با خانواده و ... شکل می‌گیرد، باید موردتوجه قرار گیرند.


پیام‌هایی که مدرسه به خانواده می‌دهد باید بررسی شود


وی ادامه داد: باید توجه کنیم پیامی که مدرسه به خانواده می‌دهد، امیددهنده است یا مأیوس‌کننده است؛ لذا ابعاد مغفول مانده در دوره ابتدایی را به رسمیت بشناسیم و با روش‌های علمی به شبکه تعاملی ارتباطی دست‌یابیم.


معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش‌ و پرورش افزود: علی‌رغم تنبیه بدنی ابعاد دیگری که ناشی از خشونت است را باید موردتوجه قرار دهیم.


وی از ارائه برنامه عید و داستان در نوروز ۹۸ خبر داد و افزود: استقبال خوبی از این طرح در استان‌ها صورت گرفته است.


دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل


عضو شورای معاونان وزارت آموزش‌ و پرورش اذعان کرد: در تقسیم‌کار ملی برای شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل اقداماتی انجام‌شده و هریک از دستگاه‌های ذی‌ربط وظایف خود در پوشش تحصیلی بازماندگان از تحصیل را انجام می‌دهند و علاوه برجذب، بحث نگه‌داشت دانش آموزان در مدرسه نیز موردنظر است.


وی اظهار کرد: طرح فراگیر از طرح‌های بسیار خوب دنیا است و اساس آن آموزش به دانش‌آموزان است که افراد با نیاز ویژه را چگونه بپذیرند لذا نباید این نوع دانش‌آموزان جداسازی شوند، البته نباید انتظار یکسان از دانش‌آموزانی که باهم متفاوت هستند داشته باشیم و این صحیح نیست؛ لذا برای اجرای این طرح آموزگاران را در دوره‌های آموزشی شرکت دادیم.


طرح بازی و یادگیری


حکیم‌زاده تغییر آموزش‌ها از حافظه‌محوری به مهارت‌محوری را از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در طرح بازی و یادگیری در ده استان مجری طرح از همه مدارس دولتی و غیردولتی خواستیم در این طرح شرکت کنند، البته چون غالب جمعیت دانش‌آموزی در مدارس دولتی هستند، اولویت و محور اجرای طرح‌ها، مدارس دولتی هستند.


وی خاطرنشان کرد: اگر مدارسی باوجود کلاس‌های با تراکم بالا آمادگی شرکت در این طرح را داشته باشند، می‌توانند طرح بازی و یادگیری را اجرا کنند؛ لذا جمعیت زیاد دانش‌آموزی نمی‌تواند مانع اجرای این طرح باشد.


انتهای پیام/4087/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر