صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۷
حاتمی تأکید کرد:

کنترل رفتار پرخطر دانش‌آموزان توسط مشاوران

رئیس انجمن روان‌شناسی گفت: رفتار پرخطر دانش‌آموزان در مدارس باید توسط مشاوران و روان‌شناسان کنترل شود.
کد خبر : 361267

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش‌‌‌و‌‌پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد حاتمی صبح امروز در همایش ملی روان‌شناسی مدرسه که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد گفت: از سال گذشته اعلام عمومی برای این همایش آغاز شد و بیش از ۸۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شد و پس از ۳ مرحله داوری ۳۲۰ مقاله انتخاب شد و بنا داریم تا از مقالات برگزیده به‌صورت ویژه تقدیر کنیم.


رئیس انجمن روان‌شناسی تأکید کرد: معتقدم که نتایج این همایش‌ها باید به‌صورت عملی دیده شود و مقالاتی که به همایش‌ها ارسال می‌شود نباید فقط در کتابخانه‌ها باشد بلکه اطلاعات مقالات باید در زمینه‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.


وی با بیان اینکه نباید فقط سه وزارتخانه متولی آموزش باشند، ادامه داد: درحال حاضر دانشگاه‌ها مسئول انتقال علم در کشور هستند و از طرفی آموزش‌و‌پرورش نیز نیازمند این است که ارتباط خود با دانشگاه را برای استفاده از ظرفیت علمی تقویت کند؛ در حقیقت همایش روان‌شناسی مدرسه باید بتواند پیوند آموزش‌و‌پرورش و دانشگاه را ایجاد و تقویت کند.


حاتمی افزود: کشور ما در سالهای اخیر تهدیدهای بسیاری را پشت سر گذاشته است و دشمنان تمام تلاش خود را در جنگ نرم انجام می‌دهند و در این رابطه دشمنان ایران اسلامی قطعاً مدرسه و خانواده را هدف قرار خواهند داد؛ تهدید نرم نگرش خانواده و دانش‌آموز را تحت تأثیر قرار می‌دهد و می‌تواند خطرساز باشد و مدرسه خط اول این خطر است و باید روی این موضوع بیشتر فکر شود.


رئیس انجمن روان‌شناسی با اشاره به اینکه آموزش‌و‌پرورش تأثیرگذارترین سازمان در کشور به حساب می‌آید، گفت: باید رفتارهای پرخطر در مدارس را توسط روان‌شناس و مشاور کنترل کنیم و از طرفی حفظ رفتار سالم نیز موضوع مهم و اساسی است که باید به آن توجه شود و در حال حاضر رفتارهای پرخطر کمتر از ۱۰ درصد است و بیشتر توجه باید در حفظ و تقویت رفتار سالم باشد و مهمترین ابزار برای حفظ آن معلم است.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر