صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک مسئول آموزش‌وپرورش:

کنکور مانع ارتقای مهارت تربیتی است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: کنکور یکی از این موانع ارتقای مهارت تربیتی است.
کد خبر : 360312

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا نشست هم‌اندیشی رؤسای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در دوران بعد از انقلاب با موضوع مدرسه تراز تمدن اسلامی چالش‌ها و راهبردها صبح امروز در مدرسه دارالفنون برگزار شد. 


حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی ذوعلم در این مراسم گفت: در نگاه آموزشی و اسلامی، فرهنگ نقش اساسی را بر دوش دارد و ما باید توجه کنیم که فرزندان ما در مدرسه آموزش می‌بینند و اگر خواستار ارتقای هویت آنها هستیم باید به‌دنبال این باشیم که مدرسه ارتقای هویت یافته باشد و این اتفاق در حال  حاضر هنوز در برخی از مدارس رخ نداده است.


رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در ادامه افزود: مدارس باید دانایی‌محور باشند و در راستای افزایش دغدغه‌های آموزشی و تربیتی قدم بردارند.


وی خاطرنشان کرد: امروز موانع ساختاری وجود دارد که مانع ارتقای مهارت تربیتی است و کنکور یکی از این موانع است؛ از سال‌ها قبل این موضوع مطرح است اما همراهی‌های لازم انجام نشده و باید فکری به حال آن کرد و در متأسفانه کارها وصله پینه‌ای اداره شده است.


ذوعلم در پایان گفت: کارهای زیادی در این راستا شروع شده است و امید داریم در ۱۰ سال آینده هر مدرسه‌ای بتواند برای خودش برنامه‌ریزی کند و بدون آن‌که ذره‌ای از حمایت دولت کاسته شود بتواند با برنامه‌ریزی درست اهداف را به ثمر برسانند. 


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر