پایبندی 92 درصدی مدارس به حذف آزمونهای زائد
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، علیرضا کمرئی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزشوپرورش استانهای کشور گفت: روند رشد تحقق اهداف در طول سه سال گذشته مثبت بوده است و رشد 4.39 درصدی تحقق اهداف و رسیدن به عدد 97.42 درصد از انتظارات معینشده، نشانه خوبی است که اگر نهادهای پشتیبان و اقدامات حمایتی از دستگاه تقویت شود این توفیق در بعد شاخصهای عمومی نیز دور از دسترس نخواهد بود.
مدیرکل ارزیابی عملکرد آموزشوپرورش افزود: مدارس کشور مقید به اجرای سیاستهای وزارت آموزشوپرورش برای ممنوعیت استفاده از آزمونهای زائد و کتابهای کمکدرسی هستند.
وی گفت: بررسی عملکرد مدارس کشور نشان میدهد، مدارس ابتدایی کشور با توجه به مصوبات ۸۲۸ و ۹۵۱ شورایعالی و سیاستهای وزیر آموزشوپرورش سیاست ممنوعیت تجویز کتابهای کمکآموزشی و آزمونهای پیشرفت تحصیلی و آزمونهای زائد را رعایت میکنند.
کمرئی در ادامه گفت: اخیراً در جریان بررسی فراگیری که از طریق معاونت نظارت و بازرسی این اداره کل انجامگرفته است، مشخص شد بیش از ۹۸ درصد مدارس هیچگونه سازماندهی برای استفاده از کتابهای کمکآموزشی ندارند و این نسبت از مجموع ۵۶۷۶۳ مدرسه که اطلاعات آنها دریافت شده بهدستآمده و بیانگر آن است که ۱۶۵۴ مدرسه باید رویکردهای آموزشی خود را در استفاده از کتابهای کمکآموزشی تغییر دهند.
مدیرکل ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش به برگزاری آزمونهای زائد در مدارس اشاره کرد و گفت: این نسبت در آزمونهای زائد 92.58 درصد است و ۴۲۱۲ مدرسه نیز با توجه به سیاستهای آموزشوپرورش باید جهتگیری خود را برای انطباق بیشتر با قوانین و مقررات تنظیم کنند.
مدیرکل اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در پایان گفت: از ابتدای سال تحصیلی جاری عملکرد مدارس در این خصوص با جدیت تمام رصد میشود و در صورت توجه نکردن با آنها برخورد خواهد شد.
انتهای پیام/4087/خ
انتهای پیام/