صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۴۷ - ۱۴ آذر ۱۳۹۷
شعبان‌نژاد:

روحیه استکبارستیزی در وجود دانشجویان ادامه دارد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی جنوب و غرب قزوین عنوان کرد: روحیه استکبارستیزی قبل از انقلاب در وجود دانشجویان بوده و همچنان نیز ادامه دارد. 
کد خبر : 331810

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بوئین‌زهرا، رضا شعبان‌نژاد عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد اسلامی بوئین‌زهرا با تبریک 16 آذر اظهار کرد: دانشجویان ما همواره در خط مقدم عدالت‌خواهی و استکبارستیزی قرار داشته‌اند که یکی از مصادیق استکبارستیزی دانشجویان را می‌توان در 16 آذر 1332 نام برد. 


وی افزود: ‌به‌رغم اینکه فضای جامعه و کشور در دوران رژیم گذشته بسیار امنیتی و سنگین بود؛ اما دانشجویان با شهامت و شجاعت در برابر ظلم، ستم، بی‌عدالتی  و وطن‌فروشی حاکمان نالایق ایستادگی و مبارزه کردند و در میسر آرمان‌ها و ارزش‌های جامعه از جان خود نیز گذشتند.



شعبان‌نژاد تأکید کرد: بدون تردید همان‌گونه که به‌درستی 16 آذر در سالروز شهادت سه دانشجوی عدالت‌خواه در  تقویم کشور به‌  نام روز دانشجو نامگذاری شده است، این نامگذاری و گرامیداشت روز دانشجویان همواره در کشور ما ماندگار خواهد بود.


وی ادامه داد: در واقع 16 آذر روز یادآوری فریاد  استکبارستیزی قشر فرهیخته جامعه از آمریکا بوده است که این روحیه استکبارستیزی حتی قبل از انقلاب در وجود دانشجویان بوده و همچنان نیز ادامه دارد. 


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین زهرا خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه 16 آذر روز دانشجو نامگذاری شده، نقش دانشجویان در هشت سال دفاع مقدس نقشی تأثیرگذار و بی‌بدیل بوده است.


شعبان‌نژاد، نقش دانشجویان را در استقلال و خودکفایی و توسعه کشور را مهم و راهبردی دانست و گفت: امروز دانشجویان و نخبگان کشور وظیفه دارند در ادامه حرکت عدالت‌خواهانه و استقلال‌طلبانه شهدای دانشجو با تقویت پایه‌های علمی و پژوهشی کشور را در عرصه‌های مختلف به‌خصوص در زمینه اقتصادی از وابستگی نجات دهند. 


در پایان این مراسم با تجلیل از دانشجویان برتر، مسئولان، دانشجویان و استادان دانشگاه آزاد اسلامی بوئین‌زهرا  با حضور در یادمان شهدای گمنام به مقام شامخ شهدای ادای احترام کردند.


انتهای پیام/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر