صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۶ - ۰۳ آذر ۱۳۹۷
فرهاد کریمی:

تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس فرصت معلمان را کم کرده است

رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش‌وپرورش گفت: زمان آموزش بحث مهمی است ولی تعطیلی پنج‌شنبه‌های مدارس فرصت معلمان را برای آموزش کم کرده است.
کد خبر : 328434

فرهاد کریمی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش‌وپرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گفت: زمان آموزش بحث مهمی است که ظرفیت اجرایی در اختیار معلم و مدرسه قرار می‌دهد که آموزش‌ها را اراده دهد. به همین دلیل باید زمان آموزش با میزان کتاب‌هایی که در اختیار دانش آموزان قرار دارد، همخوانی داشته باشد.


وی در ادامه افزود: زمانی که دانش‌آموز برای درس خواندن در مدرسه حضور دارد باید برانگیزاننده و شوق‌انگیز باشد و این پتانسیل را داشته باشد که خروجی مناسبی داشته باشد.


کریمی خاطرنشان کرد: اگر مدارس را مکلف کنیم که در چارچوب خاصی برنامه‌ریزی به عمل بیاورند این چارچوب‌ها باید با شوق و انگیزه پیگیری شود البته در این زمینه قانون نیز لازم‌الاجرا است و ظرفیت‌های قانونی باید موردتوجه قرار گیرد


رئیس پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش‌وپرورش افزود: باید بتوانیم از ظرفیت‌های قانونی برای بهبود کیفیت یادگیری دانش آموزان استفاده کنیم.


وی در پاسخ به این سؤال که برای تعطیلی پنج‌شنبه پژوهشگاه مطالعات آموزش‌وپرورش تحقیقاتی را انجام داده یا نه گفت: این طرح در زمان مسئولیت من انجام‌نشده اما بر اساس گزارش‌های موجود نظرسنجی از دانش‌آموزان و اولیا در این خصوص انجام‌شده است. اما در مورد موضوع تعطیلی روزهای پنج‌شنبه نباید تنها به نظرسنجی اکتفا شود و مشاوران و کارشناسان این حوزه نیز باید نتیجه تحقیقات خود را در این خصوص ارائه دهند.


کریمی تأکید کرد:‌ قرار بود برای روزهای پنج‌شنبه فضای جدید آموزشی را دانش آموزان در مدرسه تجربه کنند اما هیچ برنامه‌ای برای روزهای پنج‌شنبه قرار داده نشد و از سوی دیگر معلم‌ها با حجم بالای کتاب‌ها روبه‌رو هستند که باید آن را در زمان کوتاه در اختیار دانش‌آموزان قرار دهند. به همین دلیل ساعات آموزشی لازم را در اختیار مدارس قرار دهیم تا روند آموزش در مدرسه با شرایط بهتر دنبال شود.


انتهای پیام/4087/


انتهای پیام/

ارسال نظر