صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
جعفری مطرح کرد:

فتح گیشه‌ها از سوی فیلم‌های دفاع مقدس

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس آنقدر ظرفیت دارد که کار خوب تولید و گیشه‌ها را فتح کند.
کد خبر : 326363

اصغر جعفری در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، اظهار کرد: زمانی که بحث هنر دفاع مقدس، فیلم و سینمای دفاع مقدس پیش می‌آید همگان تصور می‌کنند که باید دستگاه‌های دولتی هزینه کامل فیلم را پرداخت کنند تا آنها بروند و فیلم را بسازند و اکران خوب کنند اما به نظرم این بدترین نوع حمایت است.


رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با بیان اینکه این نوع حمایت باعث افت کیفیت کار می‌شود افزود: مخاطب جذب آن نمی‌شود و گیشه هم فعال نخواهد بود. تفکر اشتباهی که همیشه وجود دارد این است که حمایت از آثار دفاع مقدس یعنی از صفر تا صد پول به تهیه کننده بدهی تا کاری را تولید کند.


وی با بیان اینکه دفاع مقدس آنقدر ظرفیت دارد که کار خوب تولید کند و گیشه‌ها را فتح کند، گفت: فیلم‌های دفاع مقدسی می‌تواند با فروش در گیشه هزینه خود را هم دربیاورد و حتی بخشی از ظرفیت کار بعدی را هم فراهم کند همانطور که اخیرا در فیلمهایی که اکران شده دیدیم فیلمهای پرمخاطبی بودند که بیشترین مخاطب و فروش را داشتند.


جعفری ادامه داد: نگاه اشتباهی که به این مسئله وجود دارد توقع غیر منطقی برای یک فیلم دفاع مقدسی است که باید کل پول را به آن داد. اما این حمایت منطقی به نظر نمی‌رسد بلکه معنی حمایت این است که ما بخشی از ظرفیت‌ها را از جمله ادوات و حتی نیمی از کمک مالی را در اختیارشان بگذاریم.


وی بیان کرد: این حرف که فیلم‌های دفاع مقدسی گیشه ندارد حرف درستی نیست. ما بالاترین فروش در طول تاریخ سینما را مربوط به فیلم‌های دفاع مقدس داریم. باید کار حرفه‌ای بسازند و آن هم پیام داشته باشد. البته شورایی به نام شورای فیلم مقاومت در بنیاد سینمایی فارابی دایر شده که من هم عضو آن شورا هستم و هر هفته پنج فیلمنامه دفاع مقدسی خوانده می شود که همه قوی و پرکشش هستند و اگر کسی بخواهد کار کند می تواند کار فاخری ارائه دهد .


انتهای پیام/4046/


انتهای پیام/

ارسال نظر