صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
شریعتمداری:

جابه‌جایی‌ها در دولت برای مقابله با تهاجم اقتصادی بود

وزیر سابق صنعت و معدن با اشاره به تغییر مدیریتی در ساختار دولت گفت: با جابه‌جایی افراد در پست‌های مختلف برای یک تهاجم گسترده آماده شدیم.
کد خبر : 323628

به گزارش خبرنگاری حوزه صنعت و معدن گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، محمد شریعتمداری وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه وزیر صنعت که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی، در سالن خلیج فارس نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد، به سخنرانی پرداخت.


وزیر سابق صنعت که در حال حاضر به‌عنوان وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی منصوب شده است با اشاره به وجود جنگ اقتصادی گفت: در جنگ اقتصادی پیش‌رو علیه کشور، قیمت ارز افزایش پیدا کرد و ما به‌عنوان وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف بودیم که سیاست‌های کلی نظام در خصوص کنترل افزایش قیمت دلار را اجرا کنیم.


وی با توضیح اینکه در راه اجرای سیاست‌های کلی، بسیاری از مدیران فعلی و گذشته به اتهاماتی متهم شدند، ادامه داد: مانند گذشته که گروه چهار نفره‌ای برای حل مشکلات وجود داشت، برای گذر از این معضل، آقای رحمانی پیشنهاد تشکیل چنین گروهی را داد.


محمد شریعتمداری با اشاره به وجود دو نوع ارز 4 هزار و 200 تومانی که برای کالاهای ضروری مورد نیاز مردم پرداخت می‌شود و ارز 7 هزار و 500 تومانی که برای الباقی کالاهای وارداتی در نظر گرفته شده است، گفت: با وجود تعیین دو نوع نرخ ارز، همچنان نرخ ارز با نرخ بازار آزاد کالاها متفاوت است.


وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید کارها بین وزارتخانه‌های مختلف برای کنترل و نظارت بیشتر تقسیم شود، توضیح داد: کشور در حال حاضر به تولید نیاز دارد و باید ابعاد مختلف تولید را تسریع کنیم. یعنی زمانی که بخشی از صنعت و تولید به قطعه و یا کالای ضروری خود نیاز داشته باشد، بتواند با یک تلفن آن را تأمین کند.


وی با اشاره به اینکه تولید در کشور نیاز دارد خارج از مکانیسم سامانه نیما ارز دریافت کند، اذعان کرد: در گذشته راهکاری به‌عنوان حساب‌باز وجود داشت که بین تولیدکنندگان داخلی و طرف‌های خارجی‌شان برای نقل و انتقالات مالی ارتباط برقرار می‌کرد و باید این مکانیسم احیا شود.


وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: حمایت از تولید به ادامه حیات و موجودیت کشور می‌انجامد.


محمد شریعتمداری با اشاره به اینکه دولت مانند یک مربی فوتبال که اقدام به تغییر بازیکنان خود می‌کند تصمیم گرفت، تصریح کرد: دولت با جابه‌جایی افراد در پست‌های مختلف برای حل مشکلات و برنامه‌ریزی یک تهاجم گسترده آماده شد.


انتهای پیام/4083/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر