صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۹:۳۳ - ۰۹ آبان ۱۳۹۷

مصرف چه میوه‌هایی قبل و بعد از غذا مفیدتر است

حضرت امام رضا (ع) در کتاب طب الرضا به بررسی فواید میوه‌ها و نحوه مصرف آن‌ها اشاره کردند.
کد خبر : 322172

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، حضرت علی‌ بن‌ موسی الرضا (ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: میوه‌ها هر کدام و هر نوعی از آن‌ها دارای خواص، ویتامین‌ها و املاح مختلفی هستند و به همین جهت، هر یک از آن‌ها در معالجه بیماری خاصی مناسب است، ولی برای آن که بتوانیم آن‌ها را جزو برنامه غذایی خود قرار دهیم، لازم است تابع فصل و محیط باشیم، یعنی در هر محل و شهرستانی که به سر می‌بریم از میوه‌های مخصوص آنجا بخوریم و فقط از میوه‌های به ثمر رسیده همان فصل مصرف کنیم.


طبیعت مانند ما دچار اشتباه نمی‌شود، چون از خود، میل، اراده و اختیار ندارد و کارگذار جهان او را به وظیفه خود راهنمایی می‌‌کند.


تبعیت از فصول، کمبود املاح معدنی ما را جبران می‌کند؛ هنگام زمستان که تغذیه ما بیشتر از مواد گوشتی و چیزهایی است که ویتامین ب بیشتری در خود دارند، تحفه‌های طبیعت بیشتر میوه‌های ترش است و چیزهایی است که ویتامین ث بیشتری دارند.


در فصل تابستان که بدن به آب بیشتری احتیاج دارد، تحفه‌های آن میوه‌های پر آب هستند و در فصل پاییز که ویتامین ب بدن ما تقلیل می‌یابد میوه‌ها بیشتر شیرین و حاوی ویتامین ب هستند.


به‌طور کلی بهتر است میوه‌های شیرین را بعد از صرف غذا بخوریم و خوردن میوه‌‌های ترش قبل از غذا نیکوتر است؛ شیرین از آن نظر که تبدیل به ترشی می‌شود و اسید معده را زیاد‌تر می‌کند و در هضم غذا مؤثر است و ترشی از آن جهت که غدد ترشحی و بزاق را تحریک می‌کند، موجب تحریک اشتها و رغبت می‌شود.


منبع: قدس آنلاین


انتهای پیام/4028


انتهای پیام/

ارسال نظر