صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۳ - ۳۰ مهر ۱۳۹۷
مهدی قریشی

آخوندی گفتمان غالب روحانی

عباس آخوندی ویترین نور پردازی شده‌ای از تفکر و عملکرد دولت روحانی است.
کد خبر : 320014

گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عباس آخوندی ویترین نور پردازی شده‌ای از تفکر و عملکرد دولت روحانی می‌باشد، انگلیس درس خوانده‌های با سوادنما، به جای اینکه در انگلستان درس ساختمان سازی یاد گرفته باشند، مشق خراب کردن دستاوردهای یک ملت را تمرین می‌کنند و هنرشان در جاده‌سازی ساخت دوربرگردان برای انقلاب اسلامی است.


در حالی که انقلاب اسلامی، انقلاب توده مردم ومحرومین به رهبری امام راحل است و آن معمار انقلاب        می‌فرمودند گمان نمی‌کنم عبادتی بالاتر از خدمت به محرومین وجود داشته باشد و تاکید می‌کردند به مستضعفان و مستمندان و زاغه‌نشینان که ولی نعمت ما هستند خدمت کنید، آخوندی خدمت به مردم و محرومین را پوپولیست می‌داند وبا علاقه مندی به بازی با الفاظ و ایسم‌ها انجام وظایف ذاتی وخدمات به مردم را سوسیالیست وکومونیست می‌نامد.


آخوندی نه اسلام و فلسفه انقلاب و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را شناخته و نه درس ایسم‌ها را در کلاس‌های غربی خوب فرا گرفته است و نمی‌داند اگر ذره‌ای از دریای مبانی اسلامی در سوسیالیست باشد به معنای این نیست که رفتار و عملکرد اسلامی و انقلابی نماد سوسیالیست می‌باشد.


معلوم می‌شود کلاس‌های درس توسعه در انگلستان را یکی در میان شرکت کرده‌اند و حتی توسعه به معنای غربی را نفهمیده‌اند. دم از توسعه و رقابت و آزادسازی قیمت‌ها بدون نقش و حرکت دولت می‌زنند. در حالی‌ که توسعه با شرایط 1- امکان رشد و رقابت برای همه 2- بناگذاری زیرساخت‌های اصلی توسط دولت 3- نظارت و کنترل دولت در تمام شئون 4- خدمات اجتماعی به محرومین   و اقشار آسیب‌پذیر، صورت می‌پذیرد.


در تعریف توسعه آخوندیم رشد و رقابت مخصوص خودشان، فرزندانشان و ژن‌های خوب می‌باشد و عموم مردم که از رانت برخوردار نیستند حق پیشرفت ندارند. به‌ طور مثال برخلاف نص صریح قانون اساسی که تحصیلات تا پایان دوره متوسطه رایگان است، این تفکر با ایجاد و توسعه مدارس غیرانتفاعی و آموزش‌های خاص با شهریه‌های نجومی، رشته‌های برتر در دانشگاه‌های برتر را در انحصار خودشان درآورده‌اند و در این مدل بچه  وزیر مجدداً وزیر می‌شود و بچه کارگر، کارگر می‌ماند وبه فاصله طبقاتی دامن می‌زند.


آقای روحانی بداند، توسعه در بازگشت به جاده انقلاب و خروج تفکر آخوندی از دولت و به‌کارگیری مدیران جهادی و معتقد به مبانی دینی، انقلابی و قانون اساسی تحقق می‌یابد.


انتهای پیام/4071


 


انتهای پیام/

ارسال نظر