صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷
حجت‌الاسلام رحیمی:

توجه به نماز در مسائل مختلف جامعه اثر اصلاحی دارد

کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز حوزه علمیه قم با اشاره به نقش تاثیرگذار نماز در مسائل مختلف جامعه گفت: نماز راه را برای رسیدن به سعادت جامعه هموار می‌سازد.
کد خبر : 319748

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از قم، حجت‌الاسلام محمد رحیمی ظهر امروز در نشست تخصصی با عنوان نمازشناسی و شیوه‌های دعوت به نماز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با بیان اینکه کار اصلی دشمن کم‌رنگ جلوه دادن ارزش‌های دینی است، اظهار کرد: نماز از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی است که فاصله گرفتن از آن هر جامعه‌ای را از مسیرموفقیت جدا و مهیای زوال و نابودی می‌سازد.


رحیمی از قرآن‌کریم به‌عنوان کتاب هدایت‌گر برای انسان‌ها یاد کرد و افزود: در قرآن‌کریم صحبت از تربیت نیست؛ بلکه حرف از هدایت بوده و خداوند انتخاب را با خود انسان قرار داده است.


کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز حوزه علمیه قم با تأکید بر برگزاری نماز اول وقت و با کیفیت گفت: نشانه نماز مقبول آن است که از نماز قبلي یک درجه بهتر باشد، چنین نمازی رشددهنده است و به ازای هر نماز، می‌توانیم کیفیت نماز را بالا ببریم.


رحیمی با اشاره به نقش تأثیرگذار نماز در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در جامعه، عنوان کرد: نماز فریضه‌ای است که انسان با به‌جا آوردن آن می‌تواند با فاصله گرفتن از پلیدی‌ها و انحرافات، راه را برای رسیدن به سعادت و خوشبختی هموار کند.


کارشناس فرهنگی ستاد اقامه نماز حوزه علمیه قم تصریح کرد: دین به‌ دنبال آن است که افراد جامعه را فرهنگ‌پذیر کند و دعوت از طریق تغییر نگاه نسبت به دین و شناخت صحیح و دقیق از گیرنده از ارکان ابلاغ و دعوت و از الزامات اصول دعوت آن است که با توجه به نوع مخاطب، نوع و شیوه دعوت به نماز باید متفاوت باشد؛ روان‌شناختی، جامعه‌شناختی و مردم‌شناسی از انواع مخاطب‌شناسی است.


وی اصول دعوت را شروع از خود، جامعیت و تدریجی دانست و در‌خصوص راه‌های جذب دانشجویان به نماز به رفتارسازی، عادت‌سازی و عقیده‌سازی اشاره کرد و گفت: 95‌درصد انسان‌ها الگوی دیگران بوده و از ظرفیت‌پذیری بالایی برخوردارند و فقط پنج درصد انسان‌ها خود الگو هستند.


رحیمی در‌خصوص شاخصه‌های اهمیت نماز به محوریت نماز در امور مادی، دین، تکرار معنادار واژه صلوة در قرآن و روایات و حساسیت شیطان نسبت به نماز اشاره کرد و گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری بر سه شاخصه؛ همگانی شدن نماز، تبیین اهميت نماز و آسان‌شدن دسترسی به نماز در ترویج نماز مهم است.


انتهای پیام/4062/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر