صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۵:۳۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷
نیمکت‌های لرزان و زیدان در نقش فرشته نجات؛

بحران مربی در پرافتخارترین تیم‌های اسپانیا، آلمان و انگلیس

پرافتخارترین تیم‌های فوتبال سه کشور صاحب‌ فوتبال دچار بحران به ویژه روی نیمکت شده‌اند.
کد خبر : 316556

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، کمتر کسی فکر می‌کرد که در یک فصل سه باشگاه بزرگ اروپا که هریک در کشور خود پرافتخارتین تیم محسوب می‌شوند دچار بحران شوند.

رئال مادرید، بایرن‌مونیخ و منچستریونایتد رویهم‌رفته 21 قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا دارند و جزو پنج تیم نخست هستند. در سال‌های اخیر تاکنون سابقه نداشته که هر سه تیم پرافتخار چنین گرفتار بحران شوند. قطعا بحران کنونی، بحران مالی نیست اما نتایج تیم‌ها تا بدین‌جای کار دور از انتظار بوده و صدای منتقدین را درآورده است.

رئال مادرید پس از کناره‌گیری زیدان و رفتن رونالدو، تبدیل به تیمی متزلزل شده و نه در لالیگا نتایج خوبی کسب می‌کند و نه در لیگ قهرمانان اروپا عملکرد قابل قبولی داشته است. لوپتگی نیز جایگاه خود را روی نیمکت متزلزل می‌بیند.

منچستریونایتد نیز دقیقا مشکل رئال را دارد و در هر دو جبهه نتایج متزلزلی گرفته و در جام اتحادیه انگلیس نیز حذف زودهنگامی داشته است. ژوزه مورینیو یک ماهی است که زیر تیغ شدیدترین انتقادات از سوی کارشناسان قرار گرفته و در میان هواداران نیز محبوبیت خود را از دست داده است.

بایرن مونیخ نیز پس از شروع طوفانی ابتدای فصل به مرور زمان و هفته به هفته افت کرد و در چهار دیدار آخر خود دو شکست و دو تساوی و تنها دو امتیاز به دست آورده است. نیکو کواچ سرمربی تیم نیز جایگاه محکمی ندارد و خطر اخراج بیخ گوش اوست.

اما زین‌الدین زیدان نقطه اشتراک حداقل دو تیم منچستریونایتد و بایرن‌مونیخ به عنوان فرشته نجات است و رقابتی پشت پرده بین این دو تیم برای جانشینی زیدان با سرمربیان کنونی‌شان شروع شده. هرچند که زیدان تمایل بیشتری برای حضور در اولدترافورد دارد.

به هرحال این سه تیم دچار بحران مربی شده‌اند و آنطور که به نظر می‌رسد، فشار بر روی مربیان هر سه تیم وجود دارد. حلقه مشترک هر سه تیم نیز زیدان است، یک تیم با رفتن زیزو دچار بحران شد و چشم دو تیم دیگر به زیدان در نقش فرشته نجات است.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

ارسال نظر