صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان:

دانشگاه آزاد اسلامی طرح مهارت‌آموزی دانشجویان را پیگیری می‌کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کرمان از عزم و برنامه این دانشگاه برای مهارت‌آموزی دانشجویان خبر داد.
کد خبر : 316340

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از کرمان،  حمدالله منظری توکلی در جلسه بررسی توسعه فعالیت‌های مراکز جوار فنی و حرفه‌ای مستقر در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان کرمان، گفت: در رویکرد جدید، دانشگاه آزاد اسلامی به‌دنبال پیگیری آموزش‌های خود به دانش‌آموختگان است و به آینده علمی، شغلی و حرفه‌ای آنان بسیار اهمیت می‌دهد.

وی با تأکید بر ظرفیت عظیم دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی و اهمیت استمرار ارتباط فارغ‌التحصیلان با دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی در نظر دارد دانشجویان پس از پایان تحصیلات به دانشگاه به‌عنوان سنگر و مأمن نگاه کنند، رابطه علمی آنها منقطع نشود و بتوانند از امکانات دانشگاه منتفع شوند.

منظری توکلی با اشاره به اراده جدی دانشگاه آزاد اسلامی برای تبدیل‌ به الگو و شاخصی مناسب برای دانشگاه‌های مولد و کارآفرین افزود: هدف دانشگاه آزاد اسلامی عبور از آموزش‌محور بودن صرف و حرکت به سمت کارآفرینی و مهارت‌آموزی است.

رئیس واحد کرمان اضافه کرد: برگزاری چند دوره‌ کوتاه‌مدت مهارت‌آموزی کاربردی کنار دوره‌های بلندمدت علمی و آموزشی که با مطالعه و توجه به نیازهای جامعه و بازار کسب و کار انتخاب شوند، می‌تواند راهگشا باشد.

وی از حضور مقام‌های ارشد فنی و حرفه‌ای استان کرمان در دانشگاه آزاد اسلامی قدردانی کرد و گفت: داشته‌های کمی و کیفی فنی و حرفه‌ای می‌تواند برای نیل به آرمان‌های دانشگاه آزاد اسلامی بسیار کاربردی باشد.

علی رئیس‌پور مدیرکل برنامه‌ریزی و اقتصاد دانش‌بنیان واحد کرمان نیز بیان کرد: در بحث آموزش‌ به نظر می‌رسد برگزاری کمی دوره‌های مهارت‌آموزی کوتاه‌مدت به بازار کسب و کار نمی‌انجامد و امروزه کیفی‌بودن این دوره‌ها می‌تواند نیازهای اصلی را پاسخ ‌دهد.

وی افزود: انعطاف‌پذیری در شناسایی، پالایش و برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مهارتی از مهم‌ترین اصول انتخاب موضوعی، برنامه‌ریزی و تعیین میزان کارایی است و می‌تواند ضامن نتیجه‌بخش بودن دوره‌های مهارت‌آموزی باشد.

انتهای پیام/4062/4065/

انتهای پیام/

ارسال نظر