صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۶ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا:

قدرت اول منطقه در غرب آسیا هستیم

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: قدرت نظامی ایران بالاترین قدرت نظامی در منطقه است و این باعث شده که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها جرئت حمله به ایران را نداشته باشند.
کد خبر : 315394

به گزارش حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا از سپاه نیوز، سردار سرلشکر پاسدار سیدیحیی صفوی  پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان مرکز آموزشی شهید خضرایی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان ضرورت راهبرد در مدیریت کلان کشور گفت: از نظر ما جغرافی‌دانان هر کشوری باید دارای راهبرد ملی باشند که زیرمجموعه آن، راهبرد اقتصادی، سیاسی، خارجی، فرهنگی و... هستند و کشور نیز بایستی برای اقدام‌های خود راهبرد کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت داشته باشد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا ادامه داد: در حوزه آمایش سرزمینی بایستی برای اقدام‌های آینده آمایش سرزمینی داشته باشیم یعنی آن‌که محل قرارگیری کارخانه‌ها، شبکه راه‌آهن، فرودگاه و.. را تعیین کنیم و در این رابطه دولت بایستی سند راهبردی آمایش سرزمین را برای پنج سال و بیست سال آینده تدوین کند.

وی در پاسخ به سؤال یکی از حضار در خصوص توان دفاعی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: به فضل الهی نیروهای مسلح توان دفاعی و هجومی بسیار خوبی دارند و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران، بالاترین قدرت نظامی در منطقه است و این باعث شده که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و برخی کشورها جرئت حمله به ایران را نداشته باشند، دشمنان ما ظرفیت کشته شدن تعداد بالایی از نیروهای خود را در یک هفته اول نبرد احتمالی ندارند. نظامی‌های آمریکا به‌مراتب از سیاست‌مداران آن و البته از رئیس‌جمهور فعلی آمریکا عاقل‌ترند و دامنه اختلاف بین پنتاگون با وزارت خارجه آمریکا را در صحنه افغانستان و عراق می‌توان مشاهده کرد.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به تلاش آمریکا در به هم‌زدن اوضاع داخلی کشور افزود: آمریکایی‌ها به‌دنبال آن هستند که وضعیت داخلی ایران را به‌هم بریزند و از این‌رو به‌دنبال اتحاد تمام گروهک‌های ضدانقلاب از منافقان تا سلطنت‌طلب‌ها و... هستند و با منابع‌ مالی برخی از کشورهای عربی به‌دنبال ایجاد ناامنی در داخل کشور هستند، آن‌ها به‌دنبال ایجاد جنگ و عملیات روانی در موضوع‌های مختلف بوده‌اند تا از آن طریق با ایجاد ناامنی فکری و روحی در جامعه، کشور را دچار چالش‌های داخلی کنند. در قبال اهداف جنگ روانی آمریکا و اقدام‌های گروهک‌های ضدانقلاب بایستی آمادگی کامل داشته باشیم و آن‌ها را در رسیدن به اهدافشان ناامید کنیم.

صفوی با اشاره به بدعهدی‌های آمریکا گفت: سیاست آمریکا دست چدنی با روکش مخملی است. آن‌ها بسیار عهدشکن هستند و سیاست آن‌ها پاور پلیتیکال یعنی سیاست زور است و برای مقابله با این سیاست بایستی روزبه‌روز قوی شویم و با قدرت در مقابل آمریکا بایستیم، به عقیده ما نظامی‌ها بهترین پدافند، آفند است و بایستی از روحیه انفعالی بیرون بیاییم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در غرب آسیا ما قدرت اول منطقه هستیم، در عراق با کمک‌های ایران داعش نابود و در سوریه نیز در نتیجه اقدام‌های ایران، آمریکا و عربستان و صهیونیست‌ها در سیاست براندازی بشار اسد ناموفق بودند و نحوه تشکیل بسیج مردمی را به سوریه و عراق آموختیم، این‌ها موفقیت‌های بسیاری است که موجب قدرت‌گیری جمهوری اسلامی ایران شده است و وقتی‌که سه قوه وحدت رویه داشته باشند و از راهبردهای مقام معظم رهبری اطاعت کنند، ان‌شاءالله بر مشکلات فائق خواهیم آمد.

انتهای پیام/4079/پ

انتهای پیام/

ارسال نظر