صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۷ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷
سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی در گفتگو با آنا مطرح کرد:

تعهدات قطعی ایران در قبال احتمالات اروپا/ نهادهای مسئول درباره CFT نظر دهند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی معتقد است شورای‌عالی امنیت ملی، مجمع تشخیص مصلحت و بخش‌های مختلف دولت باید نظرات خود درباره CFT را شفاف بیان کنند.
کد خبر : 314684

سیدحسین نقوی‌حسینی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، درباره لايحه الحاق دولت جمهوری اسلامی به كنوانسيون بين‌المللی مقابله با تأمين مالی تروريسم، با بیان اینکه متأسفانه فهم مشترکی برای پذیرش مسئولیت در این زمینه وجود ندارد و همه تلاش دارند از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنند، اظهار کرد: اکنون همه تمرکزها روی مجلس است که آیا این قانون را تصویب خواهد کرد یا خیر؛ درحالی‌که مضرات و منافع این الحاق باید به‌صورت شفاف تبیین شود.


نهادهای مسئول درباره CFT نظر دهند تا مجلس با چشم باز تصمیم بگیرد


عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید براینکه شورای‌عالی امنیت ملی، مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ مرکز پژوهش‌ها و بخش‌های مختلف دولت باید بیایند و نظرات کارشناسی خود را به‌صورت شفاف بیان کنند تا به نتیجه‌ای قاطع در این زمینه برسیم، تصریح کرد: اینکه همه بگویند به ما مربوط نیست و مجلس باید خودش تصمیم بگیرد، به نظرم فرار از زیر بار مسئولیت است و همه نهادهای مسئول باید بیایند نظرات خود را مطرح کنند تا مجلس با چشم‌باز تصمیم بگیرد.


نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارشکنی‌های طرف مقابل در برجام، تأکید کرد: گفتند برجام تصویب شود، مشکل نظام پولی و مالی ایران حل خواهد شد، مجلس هم آن را تصویب کرد؛ اما مشکل حل نشد و فقط تعهداتی را برای کشور به همراه داشت که باید انجام می‌دادیم بدون اینکه از منافع برجام بهره‌مند شویم.


تعهدات قطعی ایران در قبال احتمالات اروپا


نقوی‌حسینی اظهار کرد: اکنون می‌گویند به كنوانسيون بين‌المللی مقابله با تأمين مالی تروريسم ملحق شوید تا مشکل مالی و پولی حل شود، درحالی‌که پیش‌ازاین هم گفتند توصیه‌های «اف‌ای‌تی‌اف» را بپذیرید تا از لیست سیاه خارج شوید و مشکل پولی و مالیتان حل شود و وزیر اقتصاد ما رفت و امضا داد؛ لیست سیاه تعلیق شد، اما مشکل پولی و مالی ایران حل نشد. حال برای حل مشکلات پولی و مالی الحاق را مطرح می‌کنند درحالی‌که تاکنون گام مثبتی ندیدیم، چرا باید برای احتمالات تعهدات قطعی بدهیم؟


سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به اینکه تحریم‌های آمریکا فوق «اف‌ای‌تی‌اف» است، تصریح کرد: ایران اگر عضو «اف‌ای‌تی‌اف» باشد یا نباشد، آمریکایی‌ها با تحریم مانع همکاری ایران با اروپا می‌شوند و معتقدم کشورها بیش از اینکه از «اف‌ای‌تی‌اف» بترسند، از تحریم‌های آمریکایی هراس دارند؛ بنابراین پذیرش «اف‌ای‌تی‌اف» مشکل تحریم را حل نخواهد کرد و اجازه تبادلات مالی و پولی به ما داده نمی‌شود.


چهار مانع اروپا پیش روی ایران


وی درباره قول اروپا مبنی بر عملیاتی شدن کانال ویژه بانکی برای رابطه با ایران  در آبان ماه، گفت: اروپایی‌ها تاکنون در عمل گامی برنداشته و چیزی را اثبات نکرده‌اند که قابل‌اعتماد باشد و هر چه بوده تاکنون گفته‌های شفاهی بوده است.


نقوی‌حسینی با تأکید براینکه غربی‌ها چهار مانع برای گشایش راهکار مالی و پولی برای ایران مطرح کرده‌اند، تصریح کرد: ابتدا برجام را مطرح کردند که از سمت ایران پذیرفته شد. بعد هم توصیه به پذیرش «اف‌ای‌تی‌اف» داشتند که آن‌هم در حال رفع شدن است، سیستم موشکی و حقوق بشر هم از دیگر بهانه‌های اروپاست برای ایران است؛ بنابراین معتقدم با پذیرش «اف‌ای‌تی‌اف» هم بهانه‌های آنان تمام نخواهد شد و خواهند گفت ما می‌خواهیم راهی را برای کار با ایران بازکنیم، اما موشک شما مانع است! موشک را هم حل کنیم بهانه حقوق بشر می‌گیرند و سابقه این‌ها نشان داده این پروسه ادامه‌دار خواهد بود؛ لذا چرا باید دست خودمان را با الحاق ببندیم.


انتهای پیام/4034/




انتهای پیام/

ارسال نظر