صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۳ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷
آنا از تجمع صبح امروز دانشجویان گزارش می‌دهد؛

تشکیل زنجیره انسانی در اعتراض به FATF مقابل مجلس/ نمایندگان در جمع دانشجویان چه گفتند؟

دانشجویان با تشکیل زنجیره انسانی و در دست داشتن طوماری از امضاهای مردمی، در اعتراض به FATF مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده‌اند.
کد خبر : 314382

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران صبح امروز، برای تقدیم طومار اعتراض به تصویب لوایح FATF در مقابل مجلس شورای اسلامی زنجیره انسانی تشکیل دادند.

دانشجویان طومارهای جمع‌آوری شده در نمازهای جمعه شهرهای مختلف را در دست داشتند.

تجمع‌کنندگان پلاکاردهای که بر روی آنها شعارهای «ما خواهان شفافیت رأی نمایندگان در رأی‌گیری FATF هستیم، FATF یعنی تأمین منابع قدرت‌های استعماری، فقط مغزهای کوچک زنگ‌زده FATF  را تصویب می‌کنند و...» نوشته شده است، در دست دارند.

«FATF راه‌حل مشکلات نیست بخشی از مشکلات است»، «آیا می‌دانید اعضای ارشد ناظر FATF ایران، آمریکا و عربستان هستند»، «FATF استعمار مدرن، چرا مجلس به‌جای پیگیری معیشت مردم دنبال  تصویب FATF  است» از جمله شعارها و پیام‌هایی است که بر روی دست‌نوشته‌های دانشجویان دیده می‌شود. 

 همچنین برخی دانشجویان نیز کفن‌پوش در بین معترضان حاضر شده‌اند و شعار اعتراضی سر می‌دهند.

شعارهای «دانشجو می‌میرد، ذلت نمی‌پذیرد»، «نماینده مردم، برس به داد مردم» و «مرگ بر آمریکا» از جمله شعارهای دانشجویان تشکیل‌دهنده زنجیره انسانی امروز در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی است.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر، حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر و جواد کریمی قدوسی نمایندگان مردم مشهد و کلات، حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان و محمد دهقان نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز با حضور در بین دانشجویان، در اعتراض به پیوستن ایران به FATF سخنرانی کردند.

پژمانفر: FATF منافع کشور را تهدید می‌کند

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ما به‌عنوان نماینده مردم تلاش می‌کنیم که موضوع مهم FATF که مسئله‌ای مضر برای کشور است، تصویب نشود؛ زیرا FATF منافع کشور را تهدید کرده و تهدید هم می‌کند. 

وی ادامه داد: نمایندگان تلاش می‌کنند مانع از تصویب FATF در مجلس شوند و همه سعی نمایندگان مجلس این است که بعد از کلاه گشاد برجام، کلاه گشادتری بر سر کشور و منافع کشور نرود. 


سالک: استکبار به‌دنبال نفوذ به عمق نظام اسلامی است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استکبار به‌دنبال نفوذ به عمق نظام اسلامی است اظهار کرد: به هیچ وجه زیر بار ذلت قراردادهایی از قبیل FATF، ۲۰۳۰، نخواهیم رفت.

سالک نقشه‌های دشمن در طول تاریخ انقلاب را شکست‌خورده دانست و عنوان کرد: آمریکایی‌ها در جنگ، تحریم‌ها، تلاش برای انحرافات سیاسی، تهاجم فرهنگی شکست خورده و خواهند خورد؛ اما از طریق قراردادهایی مانند FATF، علاوه بر تقویت جریان نفوذ، قصد دارند با القای فرهنگ انحرافی، اندیشه‌ها را تغییر دهند تا درنهایت این اقدامات منجر به براندازی نظام شود. 

کریمی قدوسی: FATF تأثیری در حل مشکلات پولی و بانکی کشور ندارد

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: لایحه پیوستن به منع مالی تروریسم، دوم مهرماه، مجدداً در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی شد. در این جلسه نمایندگانی از بانک مرکزی، وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات، وزارت اقتصاد و دارایی، سپاه پاسداران و سایر کارشناسان حضور داشتند.

وی افزود: کارشناسان این نهادها اعلام نظر کرده‌اند، نظراتشان ثبت شده و موجود است. همه به‌اتفاق گفتند اگر این کنوانسیون هم تصویب شود، مشکلات پولی و بانکی کشور حل نخواهد شد و فقط می‌توان جلوی بدتر شدن آن را گرفت.

کریمی قدوسی عنوان کرد: مهم‌ترین اظهار نظر در این جلسه از طرف نماینده وزیر امور خارجه بود. نماینده وزارت امورخارجه در این جلسه گفت که حل مشکلات پولی و بانکی کشور در گرو چهار عمل اصلی است؛ برجام و FATF را انجام داده‌‌ایم، اما دو اقدام دیگر باید انجام شود تا مشکلات بانکی برطرف شود. یکی کاهش توان دفاعی و موشکی و نفوذ منطقه‌ای کشور و دیگری عدم حمایت از جریان مقاومت است.


دهقان: اعتراض شما را  به گوش سایر نمایندگان می‌رسانیم 

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس گفت: فراکسیون نمایندگان ولایی، چنان‌که پیش‌ازاین نیز اعلام شده است، مخالف تصویب کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم هستند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: باوجوداینکه تعداد افراد در فراکسیون ولایی محدود است، تلاش می‌کنیم تا اعتراض شما را  به گوش سایر نمایندگان مجلس شورای اسلامی برسانیم  ولی این نکته مهم را یادآوری می‌کنم که این فراکسیون، اختیار رأی آقای لاریجانی و سایر نمایندگان مجلس را ندارد و تنها همین ۱۰۰ نفر در فراکسیون ولایی  رأیشان نسبت به این مسئله معلوم است.

آزادی‌خواه: طومار دانشجویان معترض را به هیأت رئیسه تقدیم می‌کنم

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سال‌های متمادی منتظر ماند که از دل برجام گشایشی ایجاد شود که نتیجه این انتظار  شرایط کنونی شد.

وی ادامه داد: صعود پلکانی ارز و در تنگنا قرار گرفتن مردم نتیجه این انتظار است. حالا نیز موضوع FATF مطرح شده و برای روشن شدن مزایا و معایب آن، از برپایی مناظره در مراکز علمی و دانشگاه‌ها استقبال می‌کنیم. اگر فردی داوطلب باشد درباره فواید FATF گفتگو کند، ما نیز برای مناظره حاضریم.

پیام مرادی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز به نمایندگی از تشکل‌های دانشجویی در این تجمع به سخنرانی پرداخت.


در پایان مراسم امروز طومارهای امضا شده توسط مردم، تحویل نمایندگان مجلس شد.

انتهای پیام/4007/پ


 

انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
ناشناس
10:41 - 1397/07/08
تصویب این قانون باعث دور شدن پولهای کثیف و حرام از اقتصاد کشور و شفاف سازی می‌شود و به این علت برخی گروههای رانت خوار با تصویب این قانون به شدت مخالفت می‌کنند .
ناشناس
10:12 - 1397/07/08
مجلس باید مستقل باشد و تسلیم هوچی گری باندهای قدرت نشود . FATF یعنی شفاف سازی مالی و معاملات بین الملی و این به نفع کشورومردم است .