صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات مطرح کرد:

اجرای طرح زیارت نیابتی اربعین/ همکاری 35 نفر از کشورهای مختلف در «واقعیت مجازی کربلا»

رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات از اجرای طرح زیارت نیابتی اربعین خبر داد.
کد خبر : 313354

پوریا سیم‌چی در گفتگو با خبرنگار حوزه معارف اسلامی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا اظهار کرد: بر اساس طرح «زیارت نیابتی اربعین» همه مشتاقان زیارت حضرت اباعبدالله الحسین‌(ع) که بعد مسافت مانع رسیدن آنان به کربلای معلی و زیارت بارگاه منور امام حسین‌(ع) و حضرت ابوالفضل العباس‌(ع) است، می‌توانند برای تجدید میثاق با آن حضرت و یا طلب حوائج خود به صورت حضوری یا اینترنتی از طریق سایت  niabati.farhangsara.ir در این طرح ثبت‌‌نام کنند.

وی افزود: به علاقه مندانی که  در این سایت ثبت‌نام می‌کنند، نیابت داده می‌شود تا از جانب خود و یا بستگان (چه آنان که در قید حیات هستند و چه آنان که به رحمت خدا رفته‌اند) زیارت کرده و نماز زیارت به جای آورند.

رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات گفت: مهلت ثبت‌نام در این طرح تا چهارم آبان 97 برابر با 16 صفر 1440 هجری قمری است. پس از ثبت‌نام زائران و نائبان، فرهنگسرای فناوری اطلاعات با ارسال پیامک،  زائر و نایب را به هم معرفی می‌کند.

سیم‌چی از نمایش «واقعیت مجازی کربلا، VR karbala» خبر داد و گفت: به مناسبت ایام عزاداری حضرت ابا‌عبداالله الحسین (ع) و در راستای بازخوانی قیام کربلا،  «واقعیت مجازی کربلا، VR karbala» در فرهنگسرای فناوری اطلاعات برای عموم به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: «واقعیت مجازی کربلا» جدیدترین پروژه‌ای است که در زمینه مظلومیت امام حسین‌(ع) ساخته شده است. برای ساخت این پروژه، ۳۵ نفر از کشورهای مختلف  مانند کانادا، آمریکا، استرالیا و ... همکاری کرده‌اند. اولین بخش این پروژه توسط فرهنگسرای فناوری اطلاعات در حال نمایش است. این بخش کوتاه مربوط به جریان شهادت حضرت عباس‌(ع)  و محاصره شدن ایشان از سوی یزیدیان است و تا لحظه شهادت ایشان را به تصویر می‌کشد.  شهروندان می‌توانند با استفاده از عینک‌ واقعیت مجازی، این واقعه را تا قبل از شهادت ابوالفضل عباس‌(ع)  با جسم و روح خود احساس کنند و  در محیط سه‌بعدی حرکت 360 درجه داشته باشند. در این فناوری، محیط نمایش از دید کاربر دنبال شده و با حرکات او  زاویه دید تغییر  می‌کند.

رئیس فرهنگسرای فناوری اطلاعات گفت: «واقعیت مجازی کربلا، VR karbala»  تا اربعین حسینی هر روز از ساعت 8 تا 17 در این مجموعه واقع در تقاطع خیابان‌های کارگر و جمهوری در حال اکران است.

انتهای پیام/4072/4046/

انتهای پیام/

برچسب ها: طرح
ارسال نظر