صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۲۰ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۷
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش:

اجرای رتبه‌بندی موجب افزایش انگیزه معلمان می‌شود

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش بیان کرد: اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان وهم‌ترازی آن‌ها با درجه‌های اعضای هیأت علمی، موجب افزایش انگیزه فرهنگیان و بهبود عملکرد وزارت آموزش و پرورش می‌شود.
کد خبر : 309998

فرهاد کریمی در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در خصوص تأثیر رتبه‌بندی معلمان و هم‌ترازی آن‌ها با درجه‌های اعضای هیأت علمی در عملکرد وزارت آموزش و پرورش، گفت: اجرای رتبه‌بندی معلمان با توجه به تعریفی که برای رتبه‌بندی اعضای هیأت علمی وجود دارد، مانند معلم‌یار، معلم دانشیار و ... یک اقدام مثبت و روبه جلو است؛ اما اجرای این اقدام با بار مالی و بودجه‌ای همراه است که باید تأمین شود.


رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش یادآور شد: اگر می‌خواهیم آموزش و پرورش ارتقاء پیدا کند، باید زمینه‌های ایجاد عمل تعاملی و عقلانی مبتنی بر عاملیت معلم فراهم شود.


وی با بیان اینکه اجرای رتبه‌بندی معلمان موجب افزایش انگیزه و بهبود عملکرد معلمان می‌شود، تصریح کرد: وقتی معلم انگیزه نداشته باشد نمی‌تواند در کلاس درس به‌خوبی ایفای نقش کند و این امر در تربیت دانش‌آموزان تأثیر سوء می‌گذارد.


کریمی خاطرنشان کرد: گرچه بسیاری از معلمان در شرایط نسبتاً نامناسبی، بهترین خدمات را ارائه می‌کنند اما اگر بتوانیم طرح رتبه‌بندی را اجرا کنیم، شرایط بهتری برای فعالیت معلمان فراهم خواهد شد و این مسئله موجب بهبود عملکرد وزارت آموزش و پرورش نیز می‌شود.


انتهای پیام/4038/


انتهای پیام/

ارسال نظر