صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۶:۲۰ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
دبیر شورای اطلاع‌رسانی معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در گفتگو با آنا خبر داد؛

افتتاح 2 شعبه شورای حل اختلاف ویژه خبرنگاران تا پایان امسال

دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع‌رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از افتتاح دو شعبه حل اختلاف ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه تا پایان امسال خبر داد.
کد خبر : 303116

مهدی افتخاری در گفتگو با خبرنگار قضائی گروه اجتماعی خبرگزاری آنا با اشاره به راه‌اندازی شورای حل اختلاف ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: در جلسه‌ای که به ریاست رئیس مرکز شورای حل اختلاف قوه قضائیه تشکیل شد، راه‌اندازی شورای حل اختلاف ویژه اصحاب رسانه و خبرنگاران مورد تصویب قرار گرفت که پس از امضای این صورت‌جلسه توسط رئیس مرکز شورای حل اختلاف قوه قضائیه، مراتب جهت تصمیم‌گیری به اطلاع رئیس قوه قضائیه رسید.


وی با اشاره به موافقت رئیس قوه قضائیه با راه‌اندازی این شورا افزود: برای راه‌اندازی شورای حل اختلاف رسانه، به اخذ مجوز راه‌اندازی شورای حل اختلاف تخصصی به منظور تحقق ماده 8 قانون شورای حل اختلاف نیاز بود که با مکاتبات انجام‌شده بین معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با رئیس شورای حل اختلاف کشور، این موافقت اخذ شد.


دبیر شورای ارتقای آگاهی‌های عمومی، اطلاع‌رسانی و افکارسنجی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با بیان اینکه تا پایان امسال دو شعبه حل اختلاف ویژه خبرنگاران راه‌اندازی می‌شود، اظهار کرد: روند کاری شعبات حل اختلاف ویژه خبرنگاران بدین‌گونه است که تلاش می‌شود تا مشکلات حقوقی که خبرنگاران با آن مواجه می‌شوند به صورت صلح و سازش حل شود و کار به دادسرای فرهنگ و رسانه نرسد.


افتخاری افزود: شورای حل اختلاف خبرنگاران با استفاده از پیشکسوتان عرصه رسانه به شکایت‌هایی که مربوط به اخبار، گزارشات، مصاحبه‌ها، یادداشت‌ها و ... خبرنگاران مربوط می‌شود ورود کرده و به آنان رسیدگی می‌کند.


وی در خاتمه گفت: مکان‌یابی این دو شعبه انجام شده و تأمین زیرساخت‌های آن با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حال انجام است تا با فراهم شدن دیگر موارد مورد نیاز، این دو شعبه فعالیت خود را تا پایان سال 97 آغاز نماید.


انتهای پیام/4009/4076/


انتهای پیام/

ارسال نظر