صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در اعتراض به عملکرد شورای صنفی نمایش؛

معیریان: جلوی اکران فیلم «دم سرخ‌ها»‌ را می‌گیرم

کارگردان «دم سرخ‌ها»‌ گفت:‌ جلوی این فیلم را به دلیل اعمال نظرات سلیقه‌ای شورای صنفی نمایش می‌گیرم و اجازه اکران آن را در سینماها را نمی‌دهم.
کد خبر : 300559

آرش معیریان در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری آنا، از احتمال توقف اکران فیلم سینمایی «دم سرخ‌ها»‌ از سینماهای سراسر کشور خبر داد و گفت: به دلیل سیاست‌های متغیر سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایش فیلم‌ها، احتمال نمایش ندادن این فیلم وجود دارد.


کارگردان «دم سرخ‌ها»‌ افزود: همزمان با روز اول اکران این فیلم سینمایی شورای پروانه نمایش اصلاحاتی را بر فیلم ما ایراد کرد که بر اساس آن جلوی اکران فیلم ما گرفته می‌شود.


وی ادامه داد: متأسفانه اعتراضات و تقاضاهای ما در روز اول اکران به جایی نرسید و گویا دوستانی که در شورای پروانه نمایش مجوزها را صادر می‌کنند؛ هر لحظه نظرات و تصمیم‌گیری‌ها و دیدگاه‌هایشان تغییر کرده و فیلم‌های سینمای ایران را دچار مشکلاتی می‌کند که برازنده نام فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست.


معیریان با اشاره به اینکه سه هفته پیش پروانه نمایش فیلم «دم سرخ‌ها»‌ با انجام یکسری از اصلاحات صادر شد، اضافه کرد: هر روز با نظرات متغیر و متناقض اعضای شورای پروانه نمایش مواجه بودیم و حتی در روز اول اکران فیلم هم یکسری حذفیات و اضافات جدیدی به ما تحمیل شد که متأسفانه نمی‌دانیم در این شرایط باید چگونه فیلم ساخت و آن را اکران کرد.


به گفته این کارگردان، به جای اینکه مسئولین در معاونت امور سینمایی به فکر مردم باشند و در این شرایط و فشار اقتصادی تلاش کنند تا حال مردم خوب شود، متأسفانه به نظر می‌رسد که روز به روز و لحظه به لحظه علاقه‌ای به شاد شدن دل مردم ندارند و نه تنها در این راه کمک و حمایتی نمی‌کنند بلکه مخالفت‌های جدی با ساخت آثاری را در پیش گرفتند که قصد شاد کردن دل مردم را دارد.


وی در رابطه با اصلاحیات وارده به فیلم «دم سرخ‌ها» توضیح داد: حدود 50 آیتم را در لیست یک صفحه‌و‌نیمی آن هم در یک فیلم 90 دقیقه‌ای به گونه‌ای گنجانده‌اند که به طور کلی شاکله فیلم را بهم می‌ریزد و تنها یک فرد خارق‌العاده می‌تواند فیلم را مونتاژ کند که تماشاگر متوجه حذفیات نشود.


معیریان تصریح کرد: اصلاحیات وارده بر فیلم «دم سرخ‌ها» در حدود 10 دقیقه بوده که در آن نظراتی غیرتخصصی و غیرکارشناسی اعمال شده و به اصل فیلم لطمه اساسی می‌زند چونکه بر روی نقطه عطف داستان فیلم دست گذاشته‌اند و ما ترجیح می‌دهیم که در این شرایط جلوی اکران فیلم را بگیریم و فیلم را اکران نکنیم.


وی ادامه داد: سعید سعدی هم به عنوان تهیه‌کننده فیلم «دم سرخ‌ها» همان اندازه که به شدت معترض این اتفاق بوده، موافق عدم اکران فیلم است.


کارگردان «دم سرخ‌ها»‌ تأکید کرد: به نظر من این اعمال رفتار سلیقه‌ای در امور سینمایی به شدت به فیلم‌ها آسیب‌ می‌رساند و در نهایت فیلمسازان را به راهی می‌کشاند که دیگر کسی فیلمی نسازد و فضای سینمایی کشور را رها کند. به این معنا که ظاهراً هر کسی که در معاونت سینمایی ارتباطات بیشتری داشته و روابط و دوستی‌های پشت پرده آن قوی‌تر باشد به راحتی کارهایشان انجام و فیلمشان اکران می‌شود.


در خلاصه داستان «دم سرخ‌ها» که از روز چهارشنبه اکران خود را در 25 سالن سینمایی تهران و چندین سینمای شهرستان‌ها آغاز کرده، آمده است:‌ «برای فرار از حقیقت خوابیدیم و کابوس دیدیم.»


در فیلم «دم سرخ‌ها» به کارگردانی آرش معیریان و تهیه‌کنندگی سعید سعدی، جواد رضویان، رضا شفیعی‌جم، بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، علی صادقی، مجید یاسر، رضا ناجی، سعید پیردوست، شهره لرستانی، شهین تسلیمی، عباس جمشیدی‌فر و نگین معتضدی بازی کرده‌اند.


انتهای پیام/4073


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
حامد
18:54 - 1398/04/18
سلام علیکم. من فقط میخوام بدونم تا کی باید شاهد این نوع نقش ها که اهانت یه لباس مقدسه روحانیته باشیم. بازیگرهایی که هر جور فیلمی بازی میکنن لیاقت پوشیدن این لباس را حتی برای لحظه ای هم ندارند. شما به چه حقی این کار را می کنید؟؟؟