انجمن اولیا و مربیان حلقه اتصال فعالیتهای مدرسه و تصمیم گیریهای درون خانواده است
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، نور علی عباسپور، مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزشوپرورش با تاکید برحضور فعال و ثمربخش اولیا در مدارس کشور، اظهار کرد: وجود افراد توانمند در مجموعه اولیا و مربیان و استفاده از ظرفیتهای فکری و معنوی آنان برکات زیادی را نصیب سیستم آموزشی کشور کرده است.
وی افزود: یکی از راههایی که بتوان با چالشهای آینده دستگاه تربیتی و آموزشی کشور را برخوردار کرد این است که بتوان با یک برنامه مدون از توانمندیهای انجمن و اولیای مدارس به درستی بهره برد.
عباسپور تصریح کرد: وزیر آموزشوپرورش بر مدرسه محوری تاکید خاص داشته، و معتقد است همراهی معلمان، دانشآموزان، و اولیای آنها و طی کردن راه صحیح در کنار هم باعث برطرف شدن بسیاری از موانع و هم چنین پشتیبانی صحیح در امور همه جانبه تعلیم و تربیت خواهد شد.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزشوپرورش بیان کرد: بخش عظیمی از خروجی مطلوب سیستم تعلیم و تربیت از طریق همکاری و همدلی بین خانه و مدرسه شکل میگیرد.
وی تحقق ایمان و بصیرت را در سایه وجود یک فهم مشترک دانست و دارا بودن این صفات حسنه را در امر تربیت از نشانههای آموزش درست مطرح کرد و گفت: خانه و مدرسه دو عضو یک پیکرند و این دو عضو مهم و اساسی برای رسیدن به اهداف خرد و کلان میبایست توامان هماهنگ و منظم با یکدیگر به فعالیت بپردازند.
عباسپور افزود: در سایه این همراهی اگر یک جزء از دیگری پیشی بگیرد وصول به هدف نهایی غیر ممکن و یا سهمگین میشود.
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزشوپرورش تاکید کرد: انجمن اولیا و مربیان مدرسه در واقع حلقه اتصال بین فعالیتهای جاری در مدرسه و تصمیم گیریهای درون خانواده است که باید برای همسو و سازگار کردن این امور تدابیر لازم را اندیشید.
وی تصریح کرد: تربیت تنها آموزش صرف در مدرسه نیست که معلم در کلاس درس مفاهیم را به دانشآموزان منتقل کند بلکه اگر مفاهیم منتقل شده اعم از تربیتی و یا آموزشی، درون محیط خانواده تقویت نشود و با تضاد مواجه شود نه تنها روحیه دانشآموزان موجب تزلزل میشود بلکه ما به هیچ عنوان شاهد شکل گیری آموزش عمیق نخواهیم بود.
عباسپور برداشتهای غلط برخی افراد در مورد فعالیتهای انجمن اولیا و مربیان در تصمیم گیریهای مدرسه و تلقی کردن دخالت اولیا در این زمینه را امری مذموم و ناشی از تفکری سطحی دانست و گفت: معلم محور اصلی فعالیتها است و همفکری و کمک اولیا میتواند به اتخاذ تصمیمات صحیح و هم چنین افزایش انگیزه کاری در معلم کمک کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: توجه به بحث مهارتها در کنار مباحث تئوری میتواند افقی زیبا را برای آینده دستگاه عظیم آموزشی کشور ایجاد کند.
انتهای پیام/