صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
استاد دانشگاه آزاد واحد حاجی‌آباد عنوان کرد:

نقش پیش سازمان‌دهنده در یادگیری مهارت اجتماعی و پیشرفت دانش‌آموزان

استاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی آباد گفت: پیش سازمان‌دهنده می تواند نقش موثری بر یادگیری مهارت اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان داشته باشد.
کد خبر : 259945

اسماعیل سالاری پور درباره انتشار مقاله تاثیر روش تدریس پیش سازمان دهنده بر پیشرفت تحصیلی درس مطالعات اجتماعی و مهارت های اجتماعی دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهر بندرعباس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، هدف این پژوهش، بررسی اثر روش تدریس مبتنی بر الگوی پیش سازمان دهنده بر مهارتهای اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان عنوان کرد.


وی افزود: «طرح از نوع بسط یافته پیش آزمون، پس آزمون با گروه گواهو به شیوه شبه تجربی بود، نمونه مورد مطالعه شامل 110 نفر از دانش آزموان پسر و دختر پایه ششم دبستان بود که دانش آموزان شرکت کننده در پژوهش به صورت تصادفی انتخاب شدند.»


سالارپور اظهار کرد: «ابزار اندازه‌گیری در تحقیق شامل یک پرسش نامه مهارت اجتماعی و یک آزمون تستی برای درس مطالعات اجتماعی پایه ششم بود که پس از بررسی روائی و پایایی آزمون‌ها، به عنوان پیش آزمون بر روی هر دو گروه اجرا شد و پس از آن به گروه آزمایش قبل از تدریس پیش سازمان دهنده و به گروه کنترل تدریس بدون پیش سازمان دهنده ارائه و پس از آزمون در هر دو زمینه اجرا شد.»


استاد دانشگاه آزاد واحد حاجی آباد افزود: «نتایج تحقیق این فرضیات را که دانش‌آموزانی که روش تدریس مبتنی بر الگوی پیش سازمان دهنده را دریافت کردند نسبت به دانش آموزانی که این روش را دریافت نکردند عملکرد بهتری در آزمون‌ها خواهند داشت و مورد تایید قرار داد.»


سالارپور اظهار کرد: «در تمام فرضیه‌های این تحقیق،نتایج یافته‌ها نشان دادند که نمرات دانش آزموان در پیش آزمون تفاوت معناداری با یکدیگرنداشته اما در پس آزمون افزایش نمرات در گروه آزمایش ملاحظه و گروهی که پیش سازمان‌دهنده را دریافت کرده بودند در مقایسه با گروه کنترل از یادگیری بهتری برخوردار بودند، بنابراین پیش سازمان دهنده می تواند نقش موثری بریادگیری مهارت اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان داشته باشد.»



انتهای پیام/

ارسال نظر