ثبت شکایات از شهرداری تهران از طریق اپلیکیشن "همیاران"
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، محمد جواد شیرازی، رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، درباره تماسهای مردم با سامانه 1888 در سه ماهه اخیر اظهار کرد: 253555 تماس برقرار شده است و این آمار در مدت مشابه سال گذشته 5درصد کاهش یافته و از این تعداد تماس 13361 مورد در قالب پروندههای الکترونیکی و بصورت سیستمی به ردههای اجرایی برای رسیدگی ارجاع شده است.
شیرازی سد معبر دستفروشان را بیشترین انتقاد و شکایت شهروندان در سامانه 1888 بیان کرد و افزود: رشد 13 درصدی شکایات مردمی در این خصوص نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سامانه 1888 مشهود است و باید با برنامهریزی و هماهنگی بین بخشی و نظارتهای مستمر در کاهش این آمار تلاش مضاعفی کنیم.
وی تاخیر اتوبوسهای بخش خصوصی و تغییر کاربری مسکونی به تجاری و اداری را دیگر موارد شکایتی مردم در سامانه 1888 دانست و ادامه داد : به ترتیب موارد شکایتی مذکور 17 و 16 درصد نسبت به مدت مشابه سال 95 کاهش یافته است.
شیرازی افزود: در سه ماهه اخیر 52 مورد به سامانه 1888 موضوع قطع، جابجایی و خشک کردن درختان توسط مردم اطلاع رسانی شده است که بیشترین آن مربوط به مناطق 1،3،4و 5 بوده و این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 63 درصد کاهش یافته است.
وی در خصوص پیامهای مردمی در سامانه 137 در سه ماهه اخیر نیز عنوان کرد: به ترتیب رفع سدمعبر دستفروشان، طعمه گذاری برای حیوانات موذی و آلودگی صوتی ناشی از ساخت و ساز، بیشترین درخواستهای شهروندان بوده است.
رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران اضافه کرد: در سه ماهه اخیر 528 درخواست مربوط به قطع درختان شامل مناطق 1،2و 4 در سامانه 137 به ثبت رسیده است.
شیرازی بر تقویت سامانههای137 و 1888 تاکید کرد و افزود: در مدیریت جدید شهری نه تنها سامانههای ارتباط مردمی 137و1888 تضعیف نشده بلکه با برنامه ریزیهای مدون ،اصلاح فرایندها و بکارگیری امکانات سخت افزاری و نرم افزاری روز دنیا در جهت تقویت و ارتقاء کارایی سامانهها و در نتیجه افزایش رضایتمندی شهروندان تهرانی حرکت خواهیم کرد.
وی ادامه داد: با طراحی اپلیکیشن "همیاران" شهروندان میتوانند توسط گوشیهای همراه هوشمند مجهز به سیستم عامل اندروید نظرات، پیشنهادات، انتقادات و شکایات خود را از عملکرد شهرداری به همراه عکس ، فیلم ، موقعیت جغرافیایی و... به سامانه 1888 منعکس و پیگیری کنند.همچنین از طریق همین اپلیکیشن میتوانند از سامانه 137 و سایر بخشهای شهرداری خدمات دریافت کنند.
شیرازی تاکید کرد: اپلیکیشن "همیاران" در مرحله آزمایشی قرار دارد و در این مرحله دسترسی در اختیار ناظران 1888 قرار داشته و در آینده نزدیک این امکان برای همه اقشار جامعه فراهم خواهد آمد تا با ثبت نام در سامانه شهروندی که در پرتال شهرداری تهران تعبیه خواهد شد با دریافت کد شهروندی از این اپلیکیشن استفاده کنند.
رئیس سازمان بازرسی در خصوص مدیریت شیشهای در شهرداری تهران بیان کرد: شهردار تهران با جدیت این موضوع را دنبال میکند و در جلسات عمومی و خصوصی با ردههای اجرایی شهرداری و دستگاههای نظارتی همچون سازمان بازرسی شهرداری تهران تکلیف کردهاند برای اجرایی شدن این امر مهم گام برداشته و از هیچ تخلف و انحرافی چشم پوشی نشود.
شیرازی افزود: در راستای تاکیدات شهردار تهران در خصوص مدیریت شیشهای، سازمان بازرسی با انتشار بنرهایی در سطح مناطق، نواحی، سازمانها و شرکتهای شهرداری تهران از کارکنان خدوم شهرداری درخواست کرده تا با مشاهده کمترین تخلف و انحراف از سوی ردههای اجرایی در هر سطحی ،سازمان بازرسی را به صورت مستقیم در جریان بگذارند و البته باید اذعان داشت که راههای ارتباط با سازمان از طریق سامانههای 137 و 1888، اداره رسیدگی به شکایات بازرسی و همچنین دفاتر بازرسی در سطح شهرداری تهران به قوت خود باقی است.
انتهای پیام/