صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا مطرح شد؛

اکران فیلم کمدی در ایام اربعین!/ پاسخ تهیه‌کننده و سخنگوی شورای نمایش چیست؟

فیلم «خالتور» با وجود اعلام سازمان سینمایی مبنی بر عدم پخش فیلم‌های کمدی در ایام محرم و صفر، اما اکرانش را از فردا و چند روز مانده به اربعین آغاز می‌کند.
کد خبر : 227279

گروه فرهنگی آنا: چند وقت پیش و همزمان با آغاز ایام محرم، مدیرکل سینمای حرفه‌ای سازمان سینمایی در نامه‌ای به شورای صنفی نمایش، خواستار عدم همزمانی اکران فیلم‌های کمدی با این ایام شد.


بنابراین اینطور عنوان شد که در این ایام قرار نیست فیلم‌های کمدی روی پرده سینماها بیایند. گرچه همان زمان نیز برخی به هر ترتیب فیلم «ساعت 5 عصر» و ... را نیز در اکران عمومی نگه داشتند.


با این اوصاف در حال حاضر فیلم‌های بسیاری روی پرده هستند که همگی سر و شکلی مشابه دارند از این بابت که عمدتا اجتماعی‌اند. هر هفته نیز یکی دو فیلم به جمع آثار روی پرده اضافه می‌شوند و به دلیل تعدد فیلم‌ها و کمبود ظرفیت اکران، چه بفروشند و چه نفروشند، مجبورند جا را به جدیدترها بدهند.


پس تعدد فیلم‌های روی پرده کم نیست و بخاطر قصه‌های غیرطنزی که دارند براحتی پخش خود را درماه محرم و صفر ادامه می‌دهند.


با این وجود، دستور اعلامی سازمان سینمایی به شورای نمایش نسبت به وضعیت نمایش فیلم‌های طنز و کمدی، رعایت نشد و گویا قرار نیست به مناسبت اربعین نیز همچنان اجرایی شود.


چنانکه فیلم سینمایی «خالتور» ساخته آرش معیریان که ساخت و قصه‌ای طنز دارد از فردا، 10 آبان در جدول اکران سینماها قرار خواهد گرفت.


این فیلم هم‌اکنون در سیستم مکانیزه فروش قرار گرفته و طبق برنامه در برخی از سینماهای تهران و شهرستان اکران خود را آغاز خواهد کرد. درحالی که حتی شورای صنفی نمایش، روز گذشته در خروجی نشست خود در اینباره خبری را اعلام نکرده بود.


* بیخیال قضیه شوید!


در همین راستا محمد حسین فرحبخش، تهیه‌کننده فیلم کمدی «خالتور» با اینکه تاریخ اکران فیلمش قطعی است اما در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد: «تاریخ اکران فردا مشخص می‌شود البته بهتر است به این مباحث دامن نزنیم!».


با این وجود سخنگوی شورای صنفی نمایش مسأله را به شکل دیگری توضیح می‌دهد.


غلامرضا فرجی به خبرنگار فرهنگی آنا گفت: این اتفاقا غیرعمد و ناخواسته رخ داده وگرنه شورا خودش را موظف به انجام دستور سازمان سینمایی، مبنی بر عدم اکران فیلم‌های کمدی در ایام محرم و صفر، می‌داند.


* عمدی در کار نیست؛ دیگر نمی‌شود جلویش را گرفت


فرجی تأکید داشت: الان دیگر کاری از دست ما هم برنمی‌آید و نمی‌توان برنامه جدیدی ترتیب داد. گرچه «خالتور» بعنوان فیلمی طنز قرار بود، در زمان دیگری اکران شود.


وی افزود: حتی صاحبان فیلم طی چند هفته پیش نیز بخاطر ایام جاری، اکران "خالتور" را به تعویق انداختند و فیلم دیگری یعنی «زرد» جایگزینش شد. اما فکر نمی‌کردیم که فیلم‌های جایگزین، کف فروششان را از دست بدهند. بنابراین این فیلم کمدی طبق قرارداد، مجبور است اکرانش را آغاز کند.


فرجی در این رابطه مدعی شد: تعیین زمان فعلی دیگر در دست شورا نیست. این تهیه‌کننده و پخش‌کننده هستند که قرارداد دارند و شاید هیچکدام هم حاضر نشده‌اند که درمورد تاریخ اکران کوتاه بیایند. اما عمدی در کار نبوده است.


بنابراین و در رویه‌ای مخالف با آنچه که سازمان سینمایی عنوان کرده، باید شاهد پخش فیلم‌های کمدی حتی در ایام نزدیک به اربعین در سینماها باشیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر