سهم تربیت بدنی در نظام تعلیم و تربیت باید افزایش یابد
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، مهرزاد حمیدی در گردهمایی روسای اداره تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی ادارات کل آموزش و پرورش که در اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: هسته اصلی استراتژیها و فعالیتهای ما، درس تربیتبدنی است و فوقبرنامه در بحث تربیتبدنی، مکمل برنامه است، نه مزاحم برنامهها که ما باید این موضوع را به درستی تفسیر کنیم.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش مشارکت محوری، اخلاقمداری، برنامهمحوری، کیفیتبخشی، مدرسه محوری، تعمیم و همگانی کردن و علمی و تخصصی کردن برنامهها را سیاستهای معاونت تربیتبدنی و سلامت خواند، گفت: تمام سیاستها، استراتژیها و فعالیتهای معاونت برگرفته از سند تحول بنیادین، رهنمودهای مقام معظم رهبری و رویکردهای وزیر آموزش و پرورش است.
وی تصریح کرد: ورزش همگانی، قهرمانی و حرفهای نخواهیم داشت مگر اینکه ابتدا ورزش تربیتی شکل گیرد. ضمن اینکه معلم درس تربیتبدنی در کنار تمام وظایف خود نیز ارمغانآور شادابی، نشاط و سلامت در مدرسه است که نباید از آن فراموش کرد.
حمیدی به نقش روسای ادارات تربیتبدنی در ایجاد ارتباط نزدیک میان صف و ستاد اشاره کرد و گفت: باید نیازهای ورزش دانشآموزی به حوزه ستادی به نحو احسنت انتقال پیدا کرده و مسئولان در معاونت تربیتبدنی در پی حل مسائل و مشکلات باشند و در جهت ارتقای سلامت دانشآموزان به وسیله تجهیز وسایل ورزشی مدارس، توانمندسازی نیروی انسانی و کیفیت بخشی به درس تربیتبدنی کوشش کنند.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش و پرورش افزود: مهمترین وظیفهای که در کنار ساماندهی و نظارت وجود دارد این است که روسای ادارات تربیتبدنی و فعالیتهای ورزشی بازخوردهای مدرسهای را به ستاد برسانید و بازخوردهای ستادی را نیز دوباره به مدرسه انتقال دهید و در این صورت است که در حرفه خود سربلند خواهید شد.
وی با تاکید بر اینکه نگاه احترامآمیز به تربیتبدنی به عملکرد ما بستگی دارد، تصریح کرد: ما باید به دنبال این باشیم تا اولیا دانش آموزان نیز پا به پای مسئولان ذیربط در این حوزه حضوری فعال داشته باشند و همچنین توجه به ارتقای مساله آمادگی و سلامت جسمانی نیز در میان خانوادهها افزایش پیدا کند.
انتهای پیام/