صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مهدی صباغ‌زاده در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد:

سالم‌تر از من در این سینما پیدا می‌کنید؟!/ لااقل استعفا بدهند و کار را به افراد دیگری بسپارند

صباغ‌زاده گفت: بیش از دو ماه و نیم است که فیلمنامه را برای تأیید و دریافت مجوز تحویل سازمان سینمایی داده‌ایم اما دریغ از یک خبر که بالاخره چه شد. فقط مدام امروز و فردا می‌کنند.
کد خبر : 203948

مهدی صباغ‌زاده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما درباره تازه‌ترین فیلم خود با عنوان «ترانه» که قرار است آن را با محوریت عفاف و حجاب تهیه کند، به خبرنگار آنا گفت: من می‌خواهم این فیلم را به کارگردانی مهدی صاحبی تهیه کنم ولی کسی تکلیف را مشخص نمی‌کند؟


وی توضیح داد: بیش از دو ماه و نیم است که فیلمنامه را برای تأیید و دریافت مجوز، تحویل سازمان سینمایی داده‌ایم اما دریغ از یک خبر که بالاخره چه شد. فقط مدام امروز و فردا می‌کنند. ما هم بلاتکلیف مانده‌ایم.


صباغ‌زاده گفت: جوانی که حدود 30 فیلم مستند و چند فیلم کوتاه و بلند ساخته را در این سیستم مدام می‌چرخانند تا بالاخره از همه‌چیز ناامید شود و دست از فیلمسازی بکشد.


* به هر تهیه‌کننده کارنابلدی سریع مجوز می‌دهند


وی ادامه داد: مدیران سازمان سینمایی شاید این جوان را نشناسند اما من بعد از 50 سال کار در این سینما مگر نیازمند تأیید هستم؟ سالم‌تر از من در این سینما پیدا می‌کنید؟!


کارگردان «خانه کاغذی» همچنین اشاره داشت: این کارگردانی که من تهیه کارش را برعهده گرفته‌ام، کارش را بلد است اما فعلا منتظر اجازه دوستان مانده است. جالب است هر تهیه‌کننده کارنابلدی که درخواست پروانه ساخت می‌دهد، سریع مجوز می‌دهند اما به من نه!


وی عنوان کرد: هرچه پیگیری می‌کنم، فقط چشم می‌گویند که امروز و فردا جلسه تشکیل می‌شود، اما فعلا که قضیه را بین هم پاس‌کاری می‌کنند. کاش لااقل فیلمنامه را می‌خواندند و به کار ایرادی می‌گرفتند.


* استعفا هم بد نیست!


این تهیه‌کننده افزود: اگر اعضاء وقت ندارند که شورای پروانه ساخت را تشکیل دهند و جلسه بگذارد، لااقل استعفا بدهند و کار را به افراد دیگری بسپارند که اینقدر فیلمسازها، معطل نشوند. لااقل بنشینید، فیلمنامه را بخوانید. یا رد کنید یا تأیید که پا در هوا نمانیم.


صباغ‌زاده گفت: وقتی من با چند دهه تجربه کار، این جوان و فیلمنامه‌اش را تأیید می‌کنم، چه نیازی به این همه مجوز از این شورا دارد. اینقدر طول می‌دهند تا بالاخره اینها را از فیلم ساختن، پشیمان کنند.


گفتنی است صباغ‌زاده با همکاری محمدتقی انصاری چندی پیش برای تهیه فیلم سینمایی «ترانه» با محوریت عفاف و حجاب به کارگردانی مهدی صاحبی درخواست مجوز ساخت داده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر