صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
نتیجه‌ نظرسنجی از غرفه‌داران خارجی نمایشگاه تهران گیم کانکشن نشان داد؛

لبخند رضایت غرفه‌داران خارجی از حضور در رویداد TGC 2017

در قسمت قبلی این سری گزارش، نظر شرکت‌کنندگان داخلی را مورد بررسی قرار دادیم. بر آن اساس مهم‌ترین دلیل حضور شرکت‌کنندگان داخلی در تی‌جی‌سی، ارتباط با ناشران بین‌المللی بوده است. حال همان سوال‌ها و نظرسنجی‌ها از تعدادی از غرفه‌داران خارجی رویداد نیز پرسیده شده است که در ادامه گزارش به آنها می‌پردازیم.
کد خبر : 200054

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی بنیاد ملی بازی رایانه‌ای، عمده دلیلی که باعث شده بود تا شرکت‌کنندگان خارجی در تی‌جی‌سی حضور پیدا کنند آشنایی و آگاه شدن از صنعت بازی‌سازی ایران است. اکثر غرفه‌داران خارجی معتقد بودند که حضور در این نمایشگاه می‌تواند به آنها کمک کند تا درک بهتری نسبت به ایران و فرهنگ بازی‌سازی آن پیدا کنند. البته غیر از این آنها عقیده داشتند که این نمایشگاه باعث شده تا با بازی‌سازان مستقل جدیدی آشنا شوند و حتی به فروش بازی‌های ایرانی نیز فکر کنند.



نکته مهمی که اغلب غرفه‌داران خارجی آن را ذکر می‌کردند این بود که سطح برگزاری تی‌جی‌سی از چیزی که آنها فکرش را می‌کردند بالاتر بوده است و از نحوه برگزاری شگفت‌زده شده‌اند. حضور گسترده شرکت‌های مختلف از کشورهای گوناگون و حضور وسیع بازی‌سازهای داخلی از نکاتی بود که اکثر شرکت‌کنندگان خارجی آن را نکته مثبت تلقی می‌کردند.


غرفه‌های آواگیم، ESRA و ایرانسل نیز از غرفه‌هایی بودند که در نظر غرفه‌داران خارجی جالب بودند و به عنوان غرفه‌های موفق از آنها نام برده‌اند.


موضوعی که لازم می‌دانیم به آن اشاره کنیم این است که شرکت‌کنندگان خارجی به‌طور کلی از تی‌جی‌سی راضی بودند و آن را اتفاقی بزرگ نامیدند. تاریخ و محل برگزاری از نقاط مثبتی بودند که بازی‌سازان خارجی نسبت به آن اذعان کردند.



اغلب حضار خارجی نیز توسط گیم کانکشن یا بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از برپایی این رویداد آگاه شده بودند و دیگر عواملی همچون نشریات و سایت‌ها در مورد اطلاع‌رسانی حضار خارجی تاثیرگذار نبوده‌اند.


از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن اشاره کرد، نظر شرکت‌کنندگان خارجی در مورد بازار بازی‌های ویدئویی در ایران است. آنها پس از حضور در تی‌جی‌سی عنوان کردند که صنعت بازی‌سازی در ایران و بازار موجود در کشور ما پتانسیل بسیار بالایی دارد و می‌تواند به موفقیت‌های گسترده‌ای برسد. علاوه بر این، به این موضوع اشاره کردند با اینکه شناخت کافی از وضعیت صنعت بازی‌سازی ایران ندارند ولی اتفاقات همین دو روز نشان داده که زمان به صنعت بازی‌سازی ایران می‌تواند باعث شکوفایی شود.



با تجمیع نظرات شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی به این نتیجه می‌رسیم که نمایشگاه TGC به‌طور کلی نه تنها توانسته نظر شرکت‌کنندگان و غرفه‌داران داخلی را جذب کند بلکه غرفه‌داران خارجی نیز از حضور در این رویداد رضایت داشته‌اند.


لازم به ذکر است همچنان روند نظرسنجی از شرکت‌کنندگان، کالبدشکافی دقیق و تحلیل رویداد با کمک گیم کانکشن فرانسه در حال انجام است تا دوره‌ بعدی این رویداد در سطح بالاتری برگزار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر