صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۸ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۶
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش:

نبود ثبات مدیریت و منابع مالی باعث اجرای ناکامل سند تحول است

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: نبود ثبات مدیریتی و منابع مالی موجب اجرای ناقص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
کد خبر : 172444

به گزارش گروه اجتماعی آنا از خبرگزاری فارس، مهدی نوید ادهم دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «عده‌ای اعتقاد دارند که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به خوبی اجرا نمی‌شود یا نشد؛ آیا این موضوع را می‌پذیرید؟»، اظهار کرد: اینکه اجرا نمی‌شود را قبول ندارم، اما اینکه سرعت اجرا کم شده است، قابل تأمل است.


وی با بیان اینکه استراتژی آموزش و پرورش، اجرای سند تحول بنیادین است، خاطرنشان کرد: تغییر کتاب‌های درسی یکی از موضوعاتی بود که در اجرای سند تحول اتفاق افتاد و امسال هم کتاب تفکر و سواد رسانه‌ای از دل همین سند تحول خارج شد.


نوید ادهم با اشاره به اینکه در بعضی اوقات سند تحول باید با سرعت بیشتری جلو برود، یادآور شد: با توجه به زیر نظام فضا و تجهیزات که سازمان نوسازی مدارس ارائه داد، ساخت مدارس بر مبنای مدارس کوچک نیست و مدارس متوسط و بزرگ ساخته می‌شود، ضمن اینکه بنا به اقتضا، مدارس کوچک با یکدیگر ادغام می‌شوند.


دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در خصوص اینکه آیا بازنگری در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام می‌شود یا خیر، گفت: موضوع بازنگری مطرح شده است اما نباید در آن تعجیل شود.


وی افزود: باید سند تحول یک دور به صورت کامل اجرا شود و تمام زیر نظام‌های آن حالت اجرا پیدا کند، سپس برای بازنگری فعالیتی انجام شود. ضمن اینکه بازنگری یعنی اگر نکات منفی داشت، آنها را به احسن تبدیل کنیم.


وی با انتقاد از تغییر مدیران در راستای اجرایی نشدن کامل سند تحول بنیادین، اظهار کرد: نبود ثبات مدیریت در آموزش و پرورش یکی از علل این موضوع بود زیرا تغییر وزرای آموزش و پرورش، معاونان وزارتخانه و مدیران کل از علل دیگر تحقق نیافتن کامل سند تحول بود.


نوید ادهم به یکی دیگر از علل اجرای نشدن سند تحول آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: نبود منابع منابع مالی مورد نیاز در راستای اجرای سند تحول دیگر موضوع بود زیرا آموزش و پرورش در تلاش بود تا حقوق پرسنل خود را تامین کند.


وی افزود: در یک برهه‌ای 97 یا 98 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف هزینه‌های پرسنلی شد و این امر باعث اجرایی نشدن کامل سند شده بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر