صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۵

تهیه طرح جامع طراحی ایستگاه‌‌های قطار در ۳۰ شهر بزرگ کشور/ جابه‌جایی مردم تهران با ۴ کریدور ریلی حومه‌ای/ ارتقای سرویس خط تهران- پرند

مدیرعامل شرکت راه‌آهن در حالی که از طراحی طرح جامعه ایستگاه‌های قطار در ۳۰ شهر بزرگ کشور با استفاده از ۲۰ مشاور خبر داد، گفت: با توجه به حادثه ساختمان پلاسکو اگر اتفاق نامناسبی مانند زلزله رخ دهد وجود ارتباط با بیرون شهر از طریق حمل ونقل ریلی حومه‌ای به ویژه برای شهر تهران و ارتباط آن با سکونتگاهای اطراف ضروری خواهد بود.
کد خبر : 153518

به گزارش گروه اقتصادی آنا از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی، سعید محمدزاده در دومین همایش شهرسازی ریل‌پایه با اشاره به اقدامات شرکت راه‌آهن در حوزه حمل و نقل ریلی حومه‌ای اظهار داشت: در شهر تهران ۴ کریدور ریلی حومه‌ای برای انتقال حجم انبوه مسافر از شهرهای اطراف تهران تعیین شد.


وی در ادامه به کریدورغرب حدفاصل تهران، کرج، قزوین و زنجان اشاره کرد و گفت: خطوط حومه‌ای تهران تا کرج از دو به چهار خط افزایش یافته است و خط دوم کرج تا قزوین نیز در دست اقدام قرار دارد که امیدواریم بخش قابل توجهی امسال به بهره‌برداری برسد.


محمدزاده همچنین با اشاره به قطار حومه‌ای تهران-پرند گفت: این خط به منظور ارتقای سرویس در حال دو و سه خطه شدن است.


معاون وزیر راه شهرسازی از افتتاح خط چهارم راه‌آهن حومه‌ای تهران- ورامین- گرمسار در بهار سال آینده خبر داد و گفت: خط سوم نیر تا چند هفته آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.


وی به خطوط تهران-هشتگرد-قزوین و تهران-قم-جمکران اشاره کرد و گفت: تمام تلاش‌های ما ایجاد مجموعه‌ای از سرویس‌ها به صورت منظم و قابل استفاده برای مردم است و قرار شد تمامی نکات در دست ارائه خدمت، رعایت شود.


مدیرعامل شرکت راه‌آهن با توجه به حادثه ساختمان پلاسکو در تهران تصریح کرد: اگر اتفاق نامناسبی مانند زلزله رخ دهد وجود ارتباط با بیرون شهر از طریق حمل ونقل ریلی حومه‌ای به ویژه شهر تهران و ارتباط آن با سکونتگاهای اطراف آن به صورت پدافند غیرعامل نقشی بی‌بدیل خواهد بود.


محمدزاده با بیان اینکه حرکت قطارهای حومه‌ای به صورت پاندولی و به صورت رفت و برگشتی است افزود: علاوه بر اهمیت مکان‌یابی و ایجاد ایستگاه‌ها در نقطه ثقل شهرها، باید پارک لجستیک و فرآیند انبارش در بخش بار و ایجاد ارتباط بین حمل‌ونقل درون و برون شهری فعال شود.


این مقام مسئول با اشاره به مسئله جذابیت مد حمل ونقل ریلی برای مسافران خاطرنشان کرد: ایستگاه‌های قطارها باید در درون شهرها باشد تا بتواند انگیزه مردم برای استفاده را برانگیزد. زیرا مردم حاضر نیستند در ایستگاهی خارج از شهر پیاده شوند و مجدد خود را به ایستگاه دیگری برسانند و دست آخر با استفاده از خودرو به داخل شهر برسند.


وی با اشاره به توجه ویژه شرکت راه‌آهن به موضوع رابطه شهر و راه‌آهن خاطرنشان کرد: ۳۰ شهر برای طراحی طرح جامع ایستگاه‌ها و ایجاد ارتباط درون و بیرون شهر با استفاده از ۲۰ مشاور در دست مطالعه قرار دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر