صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۵

عضو کمیسیون آموزش مجلس: وزیر آموزش و پرورش از تغییرات گسترده مدیران خودداری کند

یک عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از تغییرات بیش از اندازه در مدیریت‌ها و معاونت‌های وزارت آموزش و پرورش، تصریح کرد: این تفکر که هر وزیر جدید باید تمام مدیران وزارتخانه خود را از صفر تا صد تغییر داده و تیم خودش را جایگزین کند به کشور آسیب می‌زند.
کد خبر : 150238

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، سید محمد جواد ابطحی با انتقاد از تغییرات و جابه‌جایی‌های مداوم مدیریتی در وزارتخانه آموزش و پرورش در مدت زمان بسیار کوتاه تصدی وزیر جدید، گفت: اگر چه آقای دانش‌ آشتیانی پس از دریافت انتقادهای نمایندگان مجلس و حتی شنیدن خبر موضوع استیضاحش به توضیح دلایل تغییرات بیش از اندازه در مدیریت‌ها و معاونت‌ها پرداخت و گفت که «برخی از افراد توان لازم مدیریتی را نداشته و برخی خودشان خواهان استعفاء بودند»؛ اما این توضیح نمی‌تواند توجیه مناسبی برای پذیرش این موضوع باشد که با احتساب روزهای وزارت دانش‌ آشتیانی، او به طورمیانگین هر 7 روز یکبار یک مدیر را منصوب کند.


نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این تفکر که هر وزیر جدید باید تمام مدیران وزارتخانه خود را از صفر تا صد تغییر داده و تیم خودش را جایگزین کند به‌ یقین مملکت را به یغما خواهد برد چرا که مدیران میانی با سابقه و با تجربه به مثابه شاهرگ حیاتی برای ادامه حیات یک دستگاه محسوب می‌شوند.


وی با بیان اینکه تاکنون عدم تثبیت مدیریت‌ها هزینه‌ها و زمان زیادی را هدر داده، افزود: وقتی که حرف از تغییر مدیریت می‌شود مدتی قبل از تغییر آن دستگاه منفعل و مدتی بعد نیز بلاتکلیف می‌ماند ضمن آنکه مدیر جدید باید زمان زیادی را صرف اینکه تاکنون چه کارهایی انجام شده و برنامه‌ها تا کجا پیش رفته کنند و همه این‌ها زمان زیادی را هدر می‌دهد.


ابطحی درحالی که معتقد است باید به مدیریت مشکلات فکر کرد و نه تغییر مدیران، گفت: در کشورهای پیشرفته مدیران با تجربه و سابقه‌دار حفظ می‌شوند اما در ایران نگاه جناحی و سیاسی به نگاه کیفی و توسعه محور ارجحیت دارد، به همین دلیل از بین بردن فرهنگ عزل و نصب‌های اتوبوسی که به اصطلاح با اتوبوسی می‌آیند و می‌روند، نیازمند انقلاب اداری است.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه اداد: مشکلات و روند کاری در وزارتخانه آموزش و پرورش پیچیده و عمیق است و مدیران باید مدت‌ها با این مشکلات ریشه‌ای دست و پنجه نرم کنند تا تغییرات صورت بگیرد لذا انتصاب افراد جدید به معنای بازگشتن به نقطه اول است.


انتهای پیام/

ارسال نظر