صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۵ - ۲۰ دی ۱۳۹۵
مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور انجمن اولیا و مربیان :

باید از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش بهره‌مند شویم

مشاور وزیر آموزش و پرورش در امور انجمن اولیا و مربیان با بیان اینکه افراد توانمندی در انجمن اولیا و مربیان مدارس فعالیت دارند، گفت: باید از ظرفیت انجمن اولیا و مربیان در راستای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش بهره بگیریم.
کد خبر : 149672

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، صبح امروز (دوشنبه) علی اصغر احمدی در دیدار با رؤسای آموزش و پرورش مناطق افغانستان که در ساختمان زنده یاد علاقه‌مندان برگزار شد، اظهار کرد: امید است تداوم این نشست‌ها و دیدارها بتواند باعث ارتقای کیفیت نظام آموزشی کشور افغانستان شود.


وی ارتباط فعال و مستمر خانه و مدرسه را از وظایف انجمن اولیا و مربیان عنوان کرد و افزود: انجمن‌ها باید امور را به گونه‌ای مدیریت کنند تا بتوانند از توانمندی همه اولیا در پیشبرد امور مدرسه بهره ببرند.


مشاور وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با توجه به تعداد فراوان مدارس کشور، رسیدگی به وضعیت انجمن‌های اولیا و مربیان کار بسیار سختی است و باید در این زمینه شوراهای منطقه‌ای و استانی انجمن‌ها وارد عمل شوند.


احمدی به نقش نظارتی انجمن اولیا و مربیان اشاره کرد و گفت: باید شوراهای انجمن مناطق و استان‌ها به گونه‌ای فعال باشند تا بتوانند از ظرفیت همه بخش‌های جامعه در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش بهره ببرند.


مشاور وزیر آموزش و پرورش گرایش به فردیت در دانش آموزان را عاملی در راستای فاصله بین خانواده و دانش آموز دانست و تصریح کرد: یکی از راهکارهای ما برای کاهش این فاصله، انتشار 260 عنوان کتاب آموزش خانواده و در ادامه برگزاری کلاس‌های آموزشی ارتباط والدین با فرزندان بود که به نتایج مطلوبی نیز دست یافتیم.


وی گفت: دانش آموزان علاوه بر آموزش کتاب‌های درسی در مدرسه، از یکدیگر نیز به صورت غیررسمی یادگیری دارند که تأثیر آن در شکل گیری شخصیت بسیار بیشتر از آموزش و پرورش رسمی است.


احمدی با تأکید بر سامان دهی بیشتر فعالیت‌های انجمن اولیا و مربیان عنوان کرد: این سامان دهی و مدیریت در راستای تأثیرگذاری بر عوامل مداخله‌گر تربیتی برای رسیدن به اهداف قصد شده آموزش و پرورش است.


انتهای پیام/

ارسال نظر