صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۶ - ۳۰ آذر ۱۳۹۵
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش:

70 درصد معلمان کشور دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پیشنهاد تأسیس پژوهشگاه معلمان ارائه شده است، گفت: ۷۰ درصد معلمان کشور دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند.
کد خبر : 144064

به گزارش گروه اجتماعی آنا از خبرگزاری فارس، علی زرافشان، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان‌ تهران، اظهار کرد: اقتصاد دانش‌ بنیان متکی بر توسعه دانش است و توسعه دانش متکی بر امر پژوهش است.


وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش پژوهش دارای جایگاه ویژه‌ای است، افزود: پژوهش مورد توجه، تأکید و ضرورت بوده و در سند تحول بنیادین به امر پژوهش پرداخته شده است.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در هدف عملیاتی شماره 6 سند تحول آمده است که باید در امر یادگیری در فرایند تعلیم و تربیت تنوع‌بخشی ایجاد شود که برای تحقق این امر باید زیرساخت‌های لازم جهت امر پژوهش در آموزش و پرورش ایجاد شود.


وی افزود: همچنین با توجه به هدف عملیاتی شماره 11 و 18 این سند در باز مهندسی سیاست‌ها و اصول حاکم در برنامه درسی تربیت معلم و نیز تغییر و نوآوری در نظام تعلیم و تربیت با رویکرد تعالی بخشی به امر پژوهش پرداخته شده است.


زرافشان به ارائه گزارش پرلز و تیمز (مطالعه بین‌المللی روندهای آموزش ریاضیات و علوم ) 2015 اشاره کرد و افزود: این گزارش نشان دهنده نتیجه و جایگاه کشور در طول مسیر را نشان می‌دهد و تغییر در کتاب‌های پایه سال چهارم و هشتم از نتایج دوره هدف این تحقیقات بوده است.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در آموزش و پرورش یکی از کارکردهای آن تربیت نسل آینده و پاسخگویی به نیازهای امروز و فردای دانش‌آموزان است، تصریح کرد: پژوهش را باید از مدرسه و از درون کلاس‌ها آغاز کرد و این امر از دانشگاه دیر است و باید به این موضوع در مأموریت‌ها دقت کرد.


وی گفت: دانش‌آموز اول ابتدایی امسال 12 سال آینده فارغ‌التحصیل می‌شود و با پژوهش باید بررسی شود که نیازها، شایستگی‌ها و مهارت‌های این دانش‌آموزان در آینده چه چیزی است.


زرافشان با اشاره به فعال بودن 628 پژوهش‌سرا در کشور یادآور شد: امر تشکیل این پژوهش‌سرا از سال 81 آغاز شد و هم‌اکنون به ارائه خدمات در زمینه پژوهش می‌پردازد.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دانش‌آموزان در جشنواره‌های علمی که متولی آن نهادهای علمی و به خصوص معاونت علمی ریاست جمهوری است، حضور فعال داشته و خوش می‌درخشند، تصریح کرد: به عنوان مثال در جشنواره گیاهان دارویی که سال اول آن برگزار شد 3 نفر از دانش‌آموزان به مرحله مسابقه راه پیدا کرده و ضمن کسب رتبه، طرح‌های آنها تجاری‌سازی شده است.


زرافشان ادامه داد: همچنین در جشنواره دریا که برای دومین سال برگزار می‌شد یک دانش‌آموز ابتدایی به مرحله مسابقه وارد و برگزیده شد.


وی با بیان اینکه 70 درصد معلمان دارای مدرک کارشناسی و بالاتر هستند، تصریح کرد: پیشنهاد تأسیس پژوهشگاه معلمان داده شده است و در صورت تصویب در هر استان شاهد استفاده از ظرفیت‌های معلمان پژوهشگر خواهیم بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر