لزوم اجرای سنجش روحی و روانی برای ورود به حرفه معلمی
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از خانه ملت، احمد حمزه با بیان اینکه اگر چه خبر ضرب و شتم دانشآموزان در شهرستان کهنوج طی روزهای اخیر تکذیب شده اما اتفاقات مشابه در شهرهای دیگر نگرانکننده است، گفت: تنبیه بدنی دانشآموزان در مدارس کشورهای پیشرفته کاملا منسوخ شده و این مساله با تعالیم مذهبی و مورد تاکید انقلاب اسلامی ایران نیز در تضاد است.
نماینده مرم کهنوج در مجلس شورای اسلامی، ضرب و شتم دانشآموزان در برخی از مدارس طی هفتههای اخیر را تاسفبرانگیز دانست و افزود: امید است مسئولان واکنش مناسبی نشان دهند تا با علتیابی ماجرا دیگر شاهد تکرار این پدیده ناپسند در مدارس نباشیم.
وی با بیان اینکه سختیهای معیشتی میتواند یکی از علل عدم کنترل خشم معلمان باشد، افزود: اگر چه احتمالا مشکلات عدیده زندگی آنها را به این مرحله رسانده لذا بررسی عوامل تاثیرگذار بر بروز این رفتارهای خشن از سوی برخی معلمان ضروری است اما با این وجود رفتار خشن با دانشآموز هرگز قابلدفاع نیست.
حمزه با بیان اینکه خطای معلمان را میتوان از طرق قضایی پیگیری کرد اما بهتر است برخورد با جامعه فرهنگیان ارشادی باشد، گفت: افراد باید قبل از ورود به سیستم آموزش و پرورش، آموزشهای لازم را دیده و با سنجش روحی و روانی مانع از ورود هر فردی به حرفه معلمی شد، افراد پذیرفته شده نیز باید دورههای آموزشی لازم همچون خویشتنداری و کنترل خشم را بگذرانند.
نماینده مرم کهنوج در مجلس شورای اسلامی همچنین حل مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه فرهنگیان را ضروری دانست و افزود: باید با رفع مشکلات معلمان آنها را به مرحلهای از آسایش و رفاه اجتماعی رساند که با حضور در کلاس درس، دغدغهای جز تعلیم و تربیت دانشآموزان خود نداشته باشند.
بر اساس این گزارش، در روزهای اخیر انتشار خبرهایی مبنی بر تبیه بدنی شدید دانشآموزان توسط معلمان آنها در استانهای کرمان، سیستان و بلوچستان و گلستان در رسانهها، افکار عمومی را جریحهدار کرده است تا جایی که مدیر آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان ضمن پوزش به حرمت خانواده و افکارعمومی از سمت خود استعفا داده است.
انتهای پیام/