صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۲:۵۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۵

چالش‌های هدایت تحصیلی از زبان معاون وزیرآموزش و پرورش

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت:ما برای اجرای هدایت تحصیلی با چالش هایی مواجه هستیم. چالش درون سازمانی به دست آوردن فهم مشترک از آن چیزی است که تحت عنوان هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش مطرح است، در بین مدیران، معلمان، مشاوران و دانش آموزان در امر مشاوره تحصیلی دو دیدگاه کاملا متفاوت وجود دارد که باعث ایجاد چالش در هدایت تحصیلی می شود.
کد خبر : 111429

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علی زرافشان اظهار کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش رویکردی که برای یاددهی و یادگیری انتخاب شده است با کلید واژه موقعیت تعریف می شود و تربیت شناخت مداوم موقعیت و اصلاح و بهبود آن توسط یادگیرنده تعریف شده است.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یادگیرنده در فرایند تعلیم و تربیت باید به درجه‌ای برسد که بتواند عامل و فاعل باشد و برای این عاملیت و فاعلیت باید به درجه ای برسد که بتواند موقعیت خود را بشناسد و در جهت حرکت به سمت نظام معیار قدم بردارد، قدم های خود را ارزیابی کند، دوری و نزدیکی خود را به هدف بسنجد و بعد بر مبنای دوری و نزدیکی و موقیعت جدیدی که در آن قرار گرفته برای حرکت به سمت موقعیت بعدی برنامه ریزی کند.


وی خاطرنشان کرد: مشاوران در مدارس سعی می کردندکه یادگیرنده خود به سمت مطلوب حرکت کند در بحث رویکرد موقعیت محور بنابراین است که ما به جای آن که خود توانمند باشیم به توانمندکردن یادگیرنده کمک کنیم.


زرافشان افزود: ما برای اجرای هدایت تحصیلی با چالش هایی مواجه هستیم. چالش درون سازمانی به دست آوردن فهم مشترک از آن چیزی است که تحت عنوان هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش مطرح است، در بین مدیران، معلمان، مشاوران و دانش آموزان در امر مشاوره تحصیلی دو دیدگاه کاملا متفاوت وجود دارد که باعث ایجاد چالش در هدایت تحصیلی می شود.


معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتقاد اول حق دانستن انتخاب رشته برای دانش آموز است و دوم دانستن هدایت تحصیلی به عنوان یک فرایند که در طی آن دانش آموز بخشی از آن است و علاقه، استعداد دانش آموز، نیازها و امکانات کشور و آموزش و پرورش هم بخش دیگر آن است، این دو دیدگاه باید با یکدیگر جمع شوند و هدایت تحصیلی به وجود می آید که می تواند با انتخاب رشته متفاوت باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر