صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۲۵ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۵

انتقاد رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس از فشارهای مدارس به دانش‌آموزان

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با انتقاد از فشارهایی که مدارس به دانش‌آموزان وارد می‌کنند، اظهار کرد: دختر بنده در دوره پیش‌دانشگاهی تحصیل می‌کند و من فکر می‌کنم با این حجم فشاری که مدارس به او وارد می‌کنند در دانشگاه چه اتفاقی برای او خواهد افتاد؛ واقعا باید کار جدی انجام داد و با این حجم کاری که مدارس به بچه‌ها وارد می‌کنند برای فرزند خودم احساس خطر می‌کنم.
کد خبر : 108220

به گزارش گروه اجتماعی آنا از خبرگزاری فارس، کاظم جلالی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی امروز در سی و سومین اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار کرد: سند تحول بنیادین یکی از مطالبات بنیانگذار انقلاب و همچنین رهبر معظم انقلاب اسلامی است.


وی افزود: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و آگاهی معلمان از این سند بسیار مهم است.


جلالی با بیان اینکه از برنامه اول توسعه جای پاهایی از تحول در آموزش و پرورش را می‌توانیم ببینیم، خاطرنشان کرد: گسترش کمی و کیفی تعلیم و تربیت، ایجاد امکانات آموزشی و اولویت دادن به ریشه‌کنی بیسوادی؛ در برنامه دوم ساماندهی نیروی انسانی، در برنامه سوم مشارکت مردم و تقویت بخش خصوصی، در برنامه چهارم به تکالیف آموزش و پرورش و در برنامه پنجم به تحول در آموزش و پرورش، هدایت تحصیلی و سنجش و ارتقای آموزشی حرفه‌ای اشاره شده است.


وی با بیان اینکه سند تحول در بخش‌هایی نیاز به قانونگذار دارد، گفت: بخش‌هایی از این سند ماهیت برنامه‌ریزی و بخش‌هایی نیاز به قانونگذاری دارد که این قسمت‌ها را در مرکز پژوهش‌های مجلس احصاء کرده‌ایم.


رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به مواردی که نیاز به قانونگذاری در سند تحول آموزش و پرورش دارد، تصریح کرد: تعیین سن افراد لازم‌التعلیم، طرح جامع نگهداشت منابع انسانی و تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش، تأمین تنوع و تخصیص منابع مالی، بازنگری در تشکیل شوراهای آموزش و پرورش کشور، همکاری و مشارکت ملی در اجرای سند تحول آموزش و پرورش تقویت نقش خانواده‌ها در آموزش و پرورش، اصلاح متوازن و اهداف آموزش و پرورش و احیای قانون معاونت پرورشی و تربیت بدنی از مواردی هستند که نیاز به قانونگذاری دارند.


جلالی با انتقاد از فشارهایی که مدارس به دانش‌آموزان وارد می‌کنند، اظهار کرد: دختر بنده در دوره پیش‌دانشگاهی تحصیل می‌کند و من فکر می‌کنم با این حجم فشاری که مدارس به او وارد می‌کنند در دانشگاه چه اتفاقی برای او خواهد افتاد؛ واقعا باید کار جدی انجام داد و با این حجم کاری که مدارس به بچه‌ها وارد می‌کنند برای فرزند خودم احساس خطر می‌کنم.


انتهای پیام/

ارسال نظر