صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۴۳ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

انبوه برنامه‌های تابستانی بدون توجه به محتوای غنی هیچ نتیجه‌ای ندارد

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه نیاز است در برنامه‌های تابستانی دانش‌آموزان به کیفیت بخشی توجه کنیم، گفت: حجم انبوه برنامه‌ها بدون محتوای غنی منجر به هیچ نتیجه‌ای نمی‌شود.
کد خبر : 100477

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از فارس، علیرضا کمرئی، مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در افتتاحیه اردوی یک روزه ویژه دانش‌آموزان از باغ موزه دفاع مقدس اظهار کرد: هدف برگزاری اردوها و فعالیت‌های تابستانی غنی‌سازی اوقات فراغت و اعتلای شخصیت دانش‌آموزان است.


وی ادامه داد: نظام آموزشی رسمی باید در کار آموزشی خود تجدید نظر کند و در راه تربیت دانش‌آموزان، نهادهای مختلفی تأثیرگذار هستند اما واقعیت این است که امروز مشخص شده است خانواده، محیط مدرسه را مطلوب می‌داند.


کمرئی با بیان اینکه نظام آموزشی هشدار می‌دهد که قادر نیست همه این بار را به دوش بکشد، گفت: این برداشت غلط که خانواده، دانش‌آموز را به کل مدرسه بسپرد، منسوخ است و باید انتظارات جامعه را از آموزش و پرورش به سمت تعدیل کردن ببریم.


وی تصریح کرد: معلمان باید در توسعه حرفه‌ای خود گام بردارند و وقتی در فرصت‌هایی مثل اوقات فراغت دانش‌آموزان قرار می‌گیریم باید تلاش‌های خود را هدفمند کنیم.


مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران اضافه کرد: اوقات فراغت تابستان در 8 هفته است که دانش‌آموزان در اختیار ما هستند که اهداف آن ناظر به غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان است اما اگر بدون توجه به کیفیت برنامه‌ها، به آن بپردازیم شاهد اتلاف امکانات خواهیم بود.


کمرئی با بیان اینکه آنچه نیاز است در برنامه‌های تابستانی به آن بپردازیم تلاش برای کیفیت بخشی به برنامه‌هاست، خاطرنشان کرد: حجم انبوه برنامه‌ها بدون محتوای غنی و کیفیت منجر به هیچ نتیجه‌ای نخواهد شد.


وی بیان کرد:در فعالیت‌های تابستانی باید تمرکز در ابعاد و رشد شخصیتی دانش‌آموزان شود تا اثر آن را بعد از 8 هفته از برنامه‌ها دیده و آن را اندازه گیری کنیم.


کمرئی با بیان اینکه در ابعاد ظاهری نوع پوش دانش‌آموز در مدرسه مورد تمرکز و توجه است، گفت: این ابعاد بیرونی است اما در ابعاد درونی دانش‌آموز، نگرش، اعتقاد، باورها و تمایلات دانش‌آموزان اهمیت فراوانی دارد.


مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه 200 هزار دانش‌آموز در برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت در شهرستان‌های استان تهران شرکت می‌کنند، خاطرنشان کرد: 100 هزار دانش‌آموز نیز برای اردوهای یک روزه هدف‌گذاری شده‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر