دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1403 - 19:35
جاوید مطرح کرد؛

علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟

علت محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان چیست؟
معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی، دلیل محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان را ارتباط موثر بین علم و عرصه عنوان کرد.
کد خبر : 909060

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، داریوش جاوید در مراسم گرامیداشت مقام شامخ استاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با بیان اینکه اندیشه‌های شهید مطهری باید الگوی اساتید دانشگاه باشد، اظهار کرد: اگر اندیشه‌های این شهید بزرگوار در جوانان ما رسوخ کند، علم با عمل همراه می‌شود.

وی با اشاره به مطلبی از استاد الهی قمشه‌ای عنوان کرد: استاد باید محبوب باشد تا درس محبوب باشد، و استاد زمانی محبوب می‌شود که عاشق باشد و جذبه عشق استاد همان هیبت استاد را نشان میدهد. دانشجو و دانش آموز درس را هرچقدر هم که سخت باشد، اگر به استاد علاقه‌مند باشند فرامی‌گیرند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به کاهش تعداد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های اخیر به ۸۳۰ هزار دانشجو به تبعیت از کاهش هرم جمعیتی و افزایش مراکز علمی افزود: اگر همین میزان به ۶۸۰ هزار دانشجو می‌رسید، امکان کنترل دانشگاه آزاد اسلامی مشکل می‌شد، اما با عنایت خداوند و ایده‌پردازی‌های دکتر طهرانچی، اعتماد مردم به این دانشگاه مجدداً جلب و در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی از انتخاب اول جوانان برای تحصیل است و یک‌میلیون و ۳۶۰ هزار دانشجو در حال تحصیل در این دانشگاه هستند.

جاوید، هدف از صدور بخشنامه‌های مختلف در حوزه‌های متفاوت را تحول عنوان کرد و گفت: تحول در دانشگاه تنها با همدلی و همکاری تمام اعضای هیئت علمی و کارکنان اتفاق می‌افتد و ذکر این نکته ضروری است که برای پیشبرد اهداف دانشگاه، تحول یک نیاز اساسی است.

وی، دلیل محبوبیت رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی در کشورمان را ارتباط موثر بین علم و عرصه دانست و گفت: متأسفانه در رشته‌های غیرپزشکی به‌دلیل وجود فاصله بین عرصه و علم دچار مشکل هستیم و تأسیس دانشکده‌های تعلیم و تربیت اسلامی و سایر دانشکده‌ها برای رفع همین چالش است که دانشجویان رشته‌هایی مانند روانشناسی، علوم تربیتی و سایر رشته‌ها همزمان با تحصیل، در عرصه عمل نیز حضور داشته باشند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه سرانه هر دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی بین ۱۴ تا ۱۵ میلیون است، افزود: این دانشگاه به دنبال برقراری عدالت آموزشی است تا همه جوانان این کشور امکان استفاده از تحصیلات دانشگاهی را داشته باشند.

جاوید، رفع دغدغه و چالش همکاران و مسائل معیشتی و رفاهی آنان را از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه برشمرد و افزود: در تحول اداری، کارکنان نیز مانند اعضای هیات علمی، ارتقا پیدا می‌‌کنند.

وی با ارائه یک خبر خوب نیز تصریح کرد: از این پس حق‌التحقیق به جای حق‌التدریس به صورت متمرکز از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت می‌شود و خروجی پژوهشیار در این خصوص مبنای عمل است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته