دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 14:26
جعفری عنوان کرد؛

گسترش فعالیت بنیاد فرهنگی امامت و مهدویت به مدارس

گسترش فعالیت بنیاد فرهنگی امامت و مهدویت به مدارس
مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی از گسترش فعالیت بنیاد فرهنگی امامت و مهدویت به مدارس خبر داد و گفت: جامعه منتظر باید همواره در حال آماده‌باش باشد و آستین همت را بالا بزند.
کد خبر : 911583

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست منطقه‌ای برنامه‌ریزی چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌های گروه ۸ (همدان، مرکزی، ایلام، لرستان و مازندارن به صورت میهمان) با حضور سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از مدیران، معاونان فرهنگی و دانشجویی این استان‌ها به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان برگزار شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در این مراسم با گرامیداشت دهه کرامت و میلاد کریمه اهل بیت علیهم‌السلام و امام رضا علیه‌السلام گفت: دهه کرامت، دهه نخست ماه ذی‌العقده است و آغازش با ولادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها و پایانش با ولادت حضرت ابوالحسن علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام همراه است.

جامعه منتظر باید آستین همت را بالا بزند/ توسعه فعالیت بنیاد فرهنگی امامت و مهدویت به مدارس

جعفری بیان کرد: این دهه یادآور بسیاری از مفاهیم سازنده و ارزشمند بوده و دهه کرامت یادآور لطیف‌ترین علایق و مهر و وفا‌های کم‌نظیر یک خواهر نسبت به مقام معنوی برادر است.

وی با بیان حدیثی از امام رضا علیه‌السلام مطرح کرد: جامعه منتظر یعنی جامعه در حال آماده‌باش و جامعه‌ای که آستین همت را بالا زده و تلاش می‌کند مقدمات کار را مهیا کرده و در مسیر اهدافی گام بردارد و امروز قلب حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف زمانی از ما خشنود خواهد شد که باید تمام تلاش‌مان را به کار گیریم که در مسیر هدف آن حضرت قدم برداریم و قلم بزنیم.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: کاری که امروز دانشگاه آزاد اسلامی در قالب جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت انجام می‌دهد، در حقیقت تلاش در این مسیر است، همانطور که امام رضا علیه‌السلام می‌فرماید: «بعد از ایمان به خدا هیچ کاری بالاتر از خدمت به بندگان خدا نیست.»

رستگاری یک جامعه با فرهنگ و مکتب اهل بیت(ع)

جعفری تشریح کرد: بنابراین دست‌اندرکاران فرهنگی جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت با اهتمام همه‌جانبه تلاش دارند تا با ترویج مکتب اهل بیت علیهم‌السلام و ارزش‌های دین خدا زمینه‌ساز اهداف امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف باشند و طبیعی است جامعه‌ای که ارتباط خود را با فرهنگ و مکتب اهل بیت (ع) حفظ کند رستگار خواهد شد و موجبات خشنودی خداوند متعال را مهیا خواهند کرد.

جامعه منتظر باید آستین همت را بالا بزند/ توسعه فعالیت بنیاد فرهنگی امامت و مهدویت به مدارس

وی افزود: تمامی استان‌های کشور برای دو ماه مبارک رجب و شعبان برنامه‌های ارزشمندی را متناسب با مناسبت‌های این ایام تعریف خواهند کرد و از آنجا که ماه مبارک رجب و شعبان ذاتاً ماه‌های پربرکت و دارای اهمیت مضاعف هستند؛ به‌خصوص اینکه میلاد برخی از برگزیدگان الهی و قهرمانان کربلا در این ماه است، مانند تولد مولای متقیان امام علی علیه‌السلام، تولد امام حسین علیه‌السلام، تولد حضرت ابوالفضل علیه‌السلام، تولد امام سجاد علیه‌السلام، بنابراین طبیعی است برنامه‌ای که در ماه مبارک رجب و شعبان برگزار شود از یک برکت مضاعف نیز برخوردار خواهد شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این موضوع تأثیرگذاری بیشتری در جامعه خواهد داشت؛ به همین دلیل برای هر استان یک برنامه‌ای تعریف شد که یک فرآیند ۳۶۵ روزه دارد تا بتوانند در ماه مبارک رجب و شعبان، همه کشور صاحب برنامه باشد.

جعفری با برشمردن مأموریت‌های جدید این بنیاد متذکر شد: تا این زمان مأموریت داشتیم تا در چهار دیواری دانشگاه آزاد اسلامی اقدام کنیم، اما در سال جدید با توجه به دستور دکتر طهرانچی این برنامه‌ها باید در دانشگاه‌ها و مدارس سراسر کشور گسترش پیدا کند و در نتیجه این جشنواره مختص جامعه خواهد بود و به هر صورت دانشگاه آزاد یک دانشگاه اجتماعی بوده که در حال ایفای نقش برای ارتقای جامعه است.

وی در ادامه توضیح داد: برنامه‌هایی که در جشنواره امامت و مهدویت اجرا می‌شود باید برای توده‌های مختلف مردم و مخاطبین باشند و در این رابطه دارای تجربیات گرانسنگی هستیم و طبیعی است که هرسال باید نسبت به سال قبل شرایط بهتری داشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی عنوان کرد: به همین دلیل این نشست‌های منطقه‌ای برگزار می‌شود که هم مروری بر آنچه که انجام داده‌ایم، داشته باشیم و اگر برنامه در یک نقطه به اشباع رسید با برنامه‌ریزی مناسب، نوع برنامه تغییر می‌کند.

جعفری با قدردانی از میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: سال گذشته جشنواره «مشق انتظار» در استان همدان با اقبال بسیار خوب و مناسبی برگزار شد و جزء برنامه‌های شاخص این جنشواره سراسری بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته