دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1403 - 08:42
جعفری اعلام کرد؛

فعالیت‌ چهارمین جشنواره امامت و مهدویت با محور زیارت جامعه کبیره

فعالیت‌ چهارمین جشنواره امامت و مهدویت با محور زیارت جامعه کبیره
مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز فعالیت‌ چهارمین جشنواره امامت و مهدویت با محور زیارت جامعه کبیره خبر داد.
کد خبر : 911240

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست منطقه‌ای برنامه‌ریزی چهارمین دوره جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های گروه ۷ (آذربایجان‌غربی، آذربایجان شرقی، زنجان و کردستان) با حضور سیدجواد جعفری مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد ارومیه برگزار شد.

جعفری در آغاز این نشست با تبریک دهه کرامت و فرارسیدن سالروز میلاد باسعادت حضرت امام رضا علیه‌السلام اظهار کرد: اسلام مدیون سه هجرت است؛ هجرت پیامبر گرامی اسلام(ص) از مکه به مدینه، هجرت امام حسین علیه‌السلام از مدینه به مکه و سپس به کربلا و هجرت امام رضا علیه‌السلام از مدینه به مرو.

وی اضافه کرد: هجرت امام رضا علیه‌السلام در حقیقت مهندسی خداوند متعال بود که با این هجرت توفیق میزبانی خواهر بزرگوارشان حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها و بیش از هشت هزار امامزاده نصیب مردم این سرزمین شود و منشأ خیر و برکت فراوان برای ایران اسلامی و مأمن و پناهگاه مردم ولایتمدار این کشور باشند.

فعالیت‌ چهارمین جشنواره امامت و مهدویت با محور زیارت جامعه کبیره

مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر ضرورت بهره‌مندی از مکتب اهل بیت علیهم‌السلام و ساختن زندگی بر پایه ایمان و تقوا، تلاش برای رشد فضائل اخلاقی و ترویج ارزش‌های دینی را از اهداف و مأموریت‌های مؤسسه فرهنگی و هنری امامت و مهدویت دانست.

جعفری با بیان اینکه یکی از برنامه‌های مؤسسه امامت و مهدویت در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی برگزاری سالانه جشنواره علمی و فرهنگی و هنری امامت و مهدویت است، به ماه‌های بسیار بافضیلت و مبارک رجب و شعبان که بستر مناسبی برای برگزاری این جشنواره است، اشاره کرد.

وی متذکر شد: انتخاب زمان برگزاری جشنواره در ماه‌های مبارک رجب و شعبان از این جهت حائز اهمیت است که در این دو ماه دل‌ها آمادگی بیشتری دارند و به فرموده مقام معظم رهبری بهار معنویت است و بالطبع تأثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطبان دارد.

مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام برگزاری فعالیت‌های چهارمین دوره جشنواره امامت و مهدویت با محور زیارت جامعه کبیره بیان کرد: جشنواره علمی فرهنگی و هنری امامت و مهدویت یک فرآیند ۳۶۵ روزه است که در دو ماه رجب و شعبان خروجی آن مشاهده می‌شود.

جعفری متذکر شد: جشنواره امامت و مهدویت تاکنون در سه دوره برگزار شده و با استفاده از تجربیات به دست آمده تلاش می‌کنیم با کمک تمامی واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها در دوره چهارم نقاط ضعف شناسایی و برطرف شود.

فعالیت‌ چهارمین جشنواره امامت و مهدویت با محور زیارت جامعه کبیره

وی اضافه کرد: شاخص‌های ارزیابی جشنواره در حقیقت با هدف استانداردسازی جشنواره است که با این شاخص‌ها می‌توان بر کیفیت اجرایی برنامه‌ها نظارت کرد.

مدیرعامل مؤسسه امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد که در این دوره از جشنواره تصدی‌گری جشنواره برعهده کانون‌ها، انجمن‌ها، هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دانشجویی خواهد بود که با حمایت مسئولان دانشگاه اجرایی می‌شود؛ جشنواره علمی، فرهنگی و هنری امامت و مهدویت در ۳۱ استان با محور واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در استان‌ها از ۱۳ رجب تا ۱۵ شعبان برگزار می‌شود و افتتاحیه این جشنواره در مشهد مقدس و اختتامیه آن در شهر مقدس قم خواهد بود.

جشنواره امامت و مهدویت نگینی ارزشمند بر تارک دانشگاه آزاد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی هم در این نشست انتظار فرج در زمینه مهدویت را یکی از اصیل‌ترین کار‌ها برشمرد و افزود: زندگی در جامعه‌ای که انتظار فرج می‌کِشد نعمت بزرگی است، اما نکته حائز اهمیت، تلاش و فعالیت منتظران واقعی برای زمینه سازی ظهور در عصر غیبت است.

محمدرضا ولیلو با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره امامت و مهدویت نگینی ارزشمند بر تارک دانشگاه آزاد اسلامی است، تبیین کرد: در چله امامت و مهدویت ۴۲ جشنواره در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود که فرصت بسیار مغتنمی برای رشد فکری، عقلی و معنوی خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی است.

فعالیت‌ چهارمین جشنواره امامت و مهدویت با محور زیارت جامعه کبیره

وی، برگزاری جشنواره امامت و مهدویت را مصداق کار فرهنگی فراگیر که مورد تأکید مقام معظم رهبری است دانست و ادامه داد: برگزاری برنامه‌ها و جشنواره‌های امامت و مهدویت نباید صرفاً محدود به زمان برگزاری جشنواره شود، بلکه در طول سال با برنامه‌ریزی‌هایی که در این راستا صورت می‌گیرد، نتیجه برنامه‌ریزی‌های یک‌ساله باید در آیین اختتامیه به‌عنوان یک برنامه فاخر نمود پیدا کند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به قرار گرفتن سومین جشنواره بین‌المللی شعر وحدت میان برنامه‌های برتر جشنواره امامت و مهدویت عنوان کرد: سال گذشته ۳۹۵ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد ۳۳ اثر در حوزه بین‌الملل بود؛ همچنین ۷۰۵ اثر نیز به نخستین جشنواره تولید محتوای دیجیتال که برگزاری آن برعهده مدارس سمای آذربایجان‌غربی بود، ارسال شد.

ولیلو با اشاره به اینکه مردم دوستدار اهل بیت علیهم‌السلام و موضوع مهدویت هستند و این مهم از استقبال گسترده آن‌ها از برنامه‌های جشنواره امامت و مهدویت قابل مشاهده است، افزود: باید نقاط ضعف در برگزاری جشنواره سال گذشته شناسایی و به نقاط قوت در چهارمین دوره این جشنواره تبدیل شود و شاهد دستیابی به مشارکت ۱۵۰ هزار نفری در این دوره بر مبنای هدف‌گذاری دکتر طهرانچی باشیم.

وی با اشاره به اینکه تلاش و فعالیت در حوزه امامت و مهدویت اخلاص می‌طلبد، افزود: بنا به منویات مقام معظم رهبری ائمه اطهار علیهم‌السلام بهترین الگو برای رفتار و کردار ما هستند و همه تلاش‌ها برای زنده نگه داشتن فرهنگ امامت و مهدویت، عاقبت به خیری را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته