دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1403 - 18:29
با حضور مسئولان؛

«خانه محیط زیست» در دانشگاه آزاد اسلامی قم گشایش یافت

«خانه محیط زیست» در دانشگاه آزاد اسلامی قم گشایش یافت
«خانه محیط زیست» با حضور مدیرکل محیط زیست قم در مجتمع پردیسان این دانشگاه گشایش یافت.
کد خبر : 910760

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، خانه محیط زیست دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم  با حضور محمدحسین بازگیر مدیرکل محیط زیست استان قم و حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس این دانشگاه در مجتمع پردیسان گشایش یافت.

بازگیر مدیرکل محیط زیست استان قم در جمع مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قم از مردمی‌سازی محیط زیست خبر داد و اظهار کرد: خانه محیط زیست در راستای مردمی‌سازی محیط زیست، مسئولیت‌پذیری و تحقق توسعه پایدار فعالیت می‌کند و بر همین اساس علاقه‌مندان محیط‌زیست می‌توانند فعالیت خود را درخانه محیط زیست مدیریت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم هم در آیین افتتاحیه خانه محیط زیست در این واحد دانشگاهی با بیان اینکه محیط زیست و طبیعت مسخّر انسان بوده، اما طبیعت هوشیار است، عنوان کرد: در روابط و مناسبات سه ارتباط «با خود»، «با دیگران» و «با محیط» وجود دارد که باید از مجاری الهی باشد.

خیری با بیان اینکه در فرهنگ ایرانی محیط زیست از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، متذکر شد: فرهنگ ما، فرهنگ محیط زیست بوده و به آبادانی توجه ویژه‌ای کرده است.

ارتباط موضوع محیط زیست با سبک زندگی

وی با بیان اینکه از نگاه دانشگاهی موضوع محیط زیست یکی از رشته‌های بین‌رشته‌ای محسوب می‌شود که بر این اساس می‌توان محیط زیست را هم مهم و هم بین رشته‌ای برشمرد، تشریح کرد: در تمام جامعه موضوع محیط زیست می‌تواند حضور داشته باشد؛ چراکه موضوع محیط زیست با سبک زندگی مرتبط است و محیط زیست یکی از موضوعاتی است که در راه‌اندازی دانشکده سبک زندگی به آن توجه شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قم با بیان اینکه برای ما محیط زیست به عنوان یک باور مطرح و جزئی از ایمان است، افزود: با یک نگاه کلان به موضوع محیط زیست می‌توان گفت محیط زیست در سعادت انسان تأثیر دارد، اما با وجود اینکه محیط زیست موضوع بسیار مهمی است به نظر می‌رسد در زندگی ما جایگاه خود را پیدا نکرده است.

دانشگاه آزاد اسلامی قم؛ پاتوق فعالیت‌های پژوهشی در محیط زیست

خیری با بیان اینکه راه‌اندازی فعالیت خانه محیط زیست در دانشگاه آزاد اسلامی قم نشان از باور‌ها و اعتقاد مسئولان دانشگاه نسبت به اهمیت این موضوع است، ادامه داد: باید در زمینه محیط زیست فعالیت‌های متعددی از قبیل برگزاری کرسی‌های ترویجی با موضوع محیط زیست، نشریات موضوعی، جلسات توجیهی با محور محیط زیست در دانشگاه آزاد اسلامی قم برنامه‌ریزی و اجرایی شود تا این واحد دانشگاهی پاتوقی برای فعالیت‌های علمی پژوهشی در حوزه محیط زیست شود، بر همین اساس لازم است ادبیات ما در حوزه محیط زیست ادبیات ویژه‌ای شود.

استان قم؛ مدل شهر سبز در دنیا

غلامرضا نجفی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان قم هم در این نشست با اشاره به اهمیت محیط زیست در کشور ابراز امیدواری کرد که استان قم با استفاده از ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی و اداره‌کل محیط زیست و حوزه علمیه به مدل شهر سبز در دنیا تبدیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته