دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 14:53
منادی مطرح کرد؛

جبران ۱۰۰ سال عقب‌ماندگی آموزشی در 4 سال با ورود دانش‌بنیان‌ها

جبران ۱۰۰ سال عقب‌ماندگی آموزشی در 4 سال با ورود دانش‌بنیان‌ها
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: با ایجاد زنجیره‌های تأمین دانش برای تبدیل علم به محصول در بخش‌های مختلف مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، ۱۰۰ سال عقب‌ماندگی در این حوزه در مدت چهار سال جبران شد.
کد خبر : 911593

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در نخستین همایش ملی «کاربرد فناوری‌های نوین در مهندسی عمران» که در سالن استاد شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد با تأکید بر اینکه نخبگان باید در کشور مورد حمایت قرار گیرند، اظهار کرد: نظام دولتی نمی‌تواند پاسخگوی وجود چنین شخصیت‌های علمی و نخبه در کشور باشد؛ در حالی که باید این قشر مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در کشور تعداد نخبگان کم است، ادامه داد: تولید و گسترش فناوری‌های نوین در کشور بیشتر به دست نخبگان انجام‌شدنی است و در این راستا باید ارزش و قدر آن‌ها را دانست.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انرژی، برق، محیط زیست، آب، راه و بهداشت ازجمله ملزومات یک زندگی شهری سالم و استاندارد در کشور است، افزود: با استفاده از توان نخبگان باید از فناوری‌های نوین در این حوزه‌ها استفاده کرد.

منادی، هوش مصنوعی را از فناوری‌های نوین در دنیا نام برد و متذکر شد: کشور ما در زمینه نانوتکنولوژی کار‌های خوب و زیادی انجام داده و در نانوپزشکی و نانوکشاورزی در رتبه‌های نخست تا سوم دنیا قرار دارد.

وی با تأکید بر استفاده از فناوری‌های نوین در حوزه عمران و صنعت ساختمان سازی، یادآور شد: در سال ۱۳۸۹ مجلس با تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان، دغدغه مربوط به تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان را رفع کرد و اکنون بیش از ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور فعالیت می‌کنند.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان موجب سر و سامان بخشیدن به نخبگان شده و باید این شرکت‌ها تقویت شوند و می‌توانند از مزایای ۲۰ مفاد این قانون استفاده کنند.

منادی با بیان اینکه دانش‌بنیان‌ها آخرین زنجیره تأمین آموزش در کشور هستند، افزود: با ایجاد زنجیره‌های تأمین دانش برای تبدیل علم به محصول در بخش‌های مختلف مانند آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها، ۱۰۰ سال عقب‌ماندگی در این حوزه در مدت چهار سال جبران شد.

وی مطرح کرد: در این زمینه ۱۴ قانون در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و ۱۶۰ هزار میلیارد تومان معادل ۱۲ درصد بودجه دولت به این بخش اختصاص یافته است.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این کمیسیون آماده حمایت از دانشمندان و نخبگان و پیگیری پیشنهاد، نخبگان برای تبدیل به قانون در مجلس شورای اسلامی است.

وی با تأکید بر تحویل و ارزش‌گذاری به نخبگان افزود: توسعه و رونق فناوری‌های نوین در کشور مهم است و باید بستر‌های لازم در این زمینه مهیا شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته