دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1403 - 10:00
دستمالچیان:

تولیدکنندگان ریسک سرمایه‌گذاری در صنعت نساجی را نمی‌پذیرند/ قاچاق؛ بلای جان «نساجی»

تولیدکنندگان ریسک سرمایه‌گذاری در صنعت نساجی را نمی‌پذیرند  قاچاق؛ بلای جان «نساجی»
رئیس کمیته بافندگی انجمن نساجی ایران تأکید کرد: ریسک برای تولیدکنندگان صنعت نساجی به اندازه‌ای بالاست که حاضر به سرمایه‌گذاری برای توسعه این صنعت نیستند.
کد خبر : 911039

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مجتبی دستمالچیان رئیس کمیته بافندگی انجمن نساجی ایران در هشتمین همایش ملی صنعت فرش ماشینی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان برگزار شد، گفت: تا همدل نباشیم نمی‌توانیم در خدمت تولید کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه روند مبارزه با قاچاق پارچه قابل قبول نیست، چراکه صنعت ما از قاچاق لطمه خورده است، ادامه داد: بیشتر واردات با کارت‌های یکبار مصرف انجام می‌شود و از طریق یک شخص واردکننده صورت نمی‌پذیرد و ترخیص‌کاران، واردات را پشتیبانی می‌کنند.

رئیس کمیته بافندگی انجمن صنایع نساجی ایران مطرح کرد: قاچاق، آفت صنعت نساجی و بزرگ‌ترین مشکل تولیدکنندگان داخلی در این صنعت است و سال‌هاست با این مشکل دست به گریبان هستیم.

دستمالچیان افزود: به گونه‌ای شده که دلخوشیم تحریم‌ها جدی شده تا واردات بی‌رویه و قاچاق کمتر شود و تولید داخل، جان بگیرد. حجم واردات به اندازه‌ای زیاد است که تولیدات ما نمی‌تواند با آن رقابت کند؛ در صورتی که توانایی تولید همه نوع پارچه را در کشور داریم.

وی افزود: ریسک برای تولیدکنندگان صنعت نساجی به اندازه‌ای بالاست که حاضر به سرمایه‌گذاری برای توسعه این صنعت نیستند.

رئیس کمیته بافندگی انجمن صنایع نساجی ایران با اشاره به اینکه روند مبارزه با قاچاق پارچه قابل قبول نیست، چراکه صنعت ما از قاچاق لطمه خورده است، ادامه داد: بیشتر واردات با کارت‌های یک بار مصرف انجام می‌شود و از طریق یک شخص واردکننده صورت نمی‌پذیرد و ترخیص‌کاران؛ واردات را پشتیبانی می‌کنند و در نتیجه قاچاق زیادی از طریق مناطق آزاد انجام می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته