دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 ارديبهشت 1403 - 00:15
در گفت‌وگو با آنا عنوان شد؛

احیای فرش دستباف با طرح ایده‌های نوآورانه در یک «ایده‌شو»

احیای فرش دستباف با طرح ایده‌های نوآورانه در یک «ایده‌شو»
مدیر مرکز رشد فناوری‌های نوین در صنایع دانشگاه آزاد بجنورد از برگزاری رویدادی ایده‌آرا با هدف احیای فرش دستباف خراسان‌شمالی و ارائه ایده‌های نوآورانه برای برون‌رفت از چالش‌ها خبر داد.
کد خبر : 911092

روح‌الله احسانی مدیر مرکز رشد فناوری‌های نوین در صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: استان خراسان‌شمالی با توجه به قدمت فرش دستباف و داشتن ۲۸ هزار بافنده در استان، ۱۰ هزار دار قالی و تولید بیش از صد‌ها هزار مترمربع یکی از مراکز مهم تولید فرش دستباف در کشور محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: با وجود این قدمت و توانمندی قالیبافان استان خراسان‌شمالی هنوز فرش دستباف خراسان‌شمالی در برخی زمینه‌ها به‌خصوص در بازاریابی و برندسازی با مشکلات عدیده‌ای مواجه است.

مدیر مرکز رشد فناوری‌های نوین در صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد متذکر شد: در راستای اجرای بند ۶۱ راهکنش ترویج، بسترسازی، تسهیل، تجاری‌سازی و بازاریابی فناوری‌ها در سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی با هدف شناسایی، اولویت‌گذاری، مشارکت، حضور فعال در رویداد‌های فناورانه و استارت‌آپی و با توجه به رویکرد حل مسئله صنعت و کسب و کار توسط دانشگاه آزاد اسلامی و با هدف احیای فرش دستباف خراسان‌شمالی رویداد ایده‌آرا با عنوان «برندسازی فرش دستباف خراسان‌شمالی، چالش‌ها و راهکارها» برگزار می‌‌شود.

احسانی خاطرنشان کرد: با توجه به رسالت دانشگاه، رویداد ایده‌آرا در قالب مسابقه ایده‌شو، جمع‌آوری و طرح ایده‌های نوآورانه برای برون‌رفت از چالش‌ها، تلنگری در راستای رفع مشکلات حوزه فرش دستباف استان خراسان‌شمالی خواهد بود.

مشکلات عدیده فرش دستباف خراسان‌شمالی در بازاریابی و برندسازی

وی مطرح کرد: رویداد ایده‌آرا با حمایت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی توسط مرکز رشد فناوری‌های نوین در صنایع دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد با حضور فعالان حوزه فرش دستباف خراسان‌شمالی ۳۱ اردیبهشت‌ 1403 در واحد بجنورد برگزار می‌شود.

مدیر مرکز رشد فناوری‌های نوین در صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد بیان کرد: رویداد ایده‌آرا «برندسازی فرش دستباف خراسان‌شمالی، چالش‌ها و راهکارها» در سه محور سخنرانی‌های کلیدی، مسابقه ایده‌آرا و نمایشگاه محصولات برگزار می‌شود.

احسانی با اشاره به محور‌های مسابقه ایده‌آرا بیان کرد: محور‌های این مسابقه شامل ایده‌های نو در طرح، رنگ و مواد اولیه، کاربرد‌های جدید فرش دستباف، فرش دستباف و اشتغال، فرش دستباف و گردشگری، توسعه فناوری اطلاعات در زنجیره فرش دستباف، برندسازی و بازاریابی است.

وی با تشریح حمایت از برگزیدگان رویداد ایده‌آرای فرش دستباف خراسان‌شمالی افزود: جوایز نفرات اول تا سوم رویداد به ترتیب ۳۰، ۲۰ و ۱۰ میلیون ریال به‌صورت نقدی است که توسط سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی خراسان شمالی پرداخت می‌شود و تیم‌های اول تا پنجم نیز در اولویت استفرار در مرکز رشد فناوری‌های نوین در صنایع دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد قرار می‌گیرند.

مدیر مرکز رشد فناوری‌های نوین در صنایع دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد متذکر شد: استفاده رایگان از خدمات مشاوره‌ای شرکت شهرک‌های صنعتی به مدت یکسال، بهره‌مندی از کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی شرکت شهرک‌های صنعتی به‌صورت رایگان به مدت یکسال، اهدای کمک هزینه تولید محتوا در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی و حضوررایگان به مدت یکسال در تور‌های صنعتی و نمایشگاه‌هایی که توسط شرکت شهرک‌های صنعتی برگزار می‌شود از دیگر موارد حمایتی از برگزیدگان این رویداد خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته