دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

توان متخصصان داخلی در ساخت دستگاه‌های صنعتی با بهره‌گیری از فناوری آلتراسونیک

توان متخصصان داخلی در ساخت دستگاه‌های صنعتی با بهره‌گیری از فناوری آلتراسونیک
مدیرعامل یک شرکت‌ دانش‌بنیان داخلی فعال در زمینه فناوری آلتراسونیک گفت: درحال حاضر متخصصان داخلی کشور توان بومی‌سازی دستگاه‌های صنعتی را با بهره‌گیری از فناوری آلتراسونیک دارند.
کد خبر : 911551

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین افتتاحیه دهمین کنگره انجمن علوم صوتی ایران، چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت‌ با حضور مدیران و مسئولان ارشد کشوری و لشکری در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار شد.

در بخش بعدی این آیین، حسین نجات مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان داخلی، ابتدا توضیحاتی در باره ماهیت و فعالیت‌های شرکت ارائه کرد ‌‌گفت: آزمایشگاه آلتراسونیک این شرکت به‌عنوان بخش اصلی در سال ۱۳۹۹ با فعالیت در‌حوزه آلترسونیک، آغاز به کار کرد.

نجات درباره کاربردهای آلتراسونیک گفت:فناوری آلترسونیک در حوزه‌هایی از جمله سونوگرافی، دستگاه‌های جوش و بخش صوتی صنعت بسیار کاربرد  دارد.

وی یکی از دستاورد های این شرکت دانش‌بنیان را دستگاه «جریان سنج کمربندی مایعات» معرفی کرد ‌و گفت: این دستگاه در صنعت نفت، آب و فاضلاب و پالایشگاه‌ها، کاربرد دارد.

این فناور صنعتی به دیگر‌ دستاوردهای این شرکت اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های گاز فلر و سطح‌سنج امواج آلتراسونیک و دستگاه اندازه‌گیری دبی فاضلاب، دستگاه تست غیرمخرب(در حوزه بازرسی قطعات)است که در‌حال حاضر در صنعت آب و فاضلاب به تجاری‌سازی رسیده است.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان تصریح کرد: قیمت تمامی این دستگاه ها، حدود یک‌سوم نمونه خارجی است.

نجات به توانمندی‌ها و آمادگی این شرکت برای بومی‌هایی دانش‌های مختلف دیگر در حوزه آلتراسونیک اشاره کرد و‌گفت: دوربین‌های آکوستیکی برای تشخیص صوت، فرکانس و نوع پرنده‌های نظامی از جمله دستگاه‌های بومی‌سازی‌شده توسط این شرکت است. متخصصان داخلی در این شرکت، این توانایی را دارند که با دانش فناوری روز در حوزه صوت و فراصوت، فعالیت کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته