صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۶ - ۱۹ تير ۱۳۹۵
معاون سوادآموزی اداره‌ کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران:

آموزش سواد به اولیای بی‌سواد مشکلات دانش‌‌آموزان را کاهش می‌دهد

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد: با آموزش سواد و مهارت‌های زندگی به اولیای بی‌سواد مشکلات دانش‌ آموزان نیز کمتر می‌شود.
کد خبر : 99954

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از اداره روابط‌ عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌ کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، کارگروه تخصصی طرح با سواد کردن اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان استان با حضور معاونان سوادآموزی، آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه اداره‌ کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در دفتر معاونت سوادآموزی تشکیل شد.


سعید شهریاری، معاون سوادآموزی اداره‌ کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه طرح وزارتی با سوادکردن اولیای بی‌سواد در سال 93 و 94 به استان‌ها ابلاغ شد و امسال نیز تمدید شده است، اظهار کرد: در کلاس‌های سواد آموزی علاوه بر آموزش سواد خواندن و نوشتن، مهارت‌های زندگی و فرزندپروری و ... نیز آموزش داده می‌شود.


وی گفت: می‌توان با استفاده از پتانسیل معاونت آموزش ابتدایی و آموزش متوسطه در مناطق جهت تشکیل حداقل یک کلاس سوادآموزی در هر مدرسه اقدام کرد.


معاون سوادآموزی اداره‌ کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ادامه داد: با ایجاد کمپین در بین مدیران مدارس می‌توان جهت آموزش به افراد بی‌سواد به‌ عنوان یک مسئولیت اجتماعی در جذب اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان که یکی از اهداف معاونت سوادآموزی است سریع‌تر عمل کرد.


وی با تاکید بر اینکه ارتباط معنی‌داری بین سوادآموزی و کاهش فقر، مرگ و میر، خشونت و ... وجود دارد، تصریح کرد: با آموزش سواد و مهارت‌های زندگی به اولیای بی‌سواد مشکلات دانش‌ آموزان نیز کمتر می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان 0 نظر
ناشناس
19:05 - 1398/09/11
عالی بود ممنونم مرسی خ خ خ خ