تربیت تمام ساحتی رمز موفقیت نظام تعلیم و تربیت کشور است
به گزارش خبرگزاری آنا، موسی الرضا کفاش معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در آیین آغاز سال تحصیلی در دبیرستان دخترانه علویان منطقه ۱۱ آموزش و پرورش شهر تهران ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یادآوری رشادتها و شجاعتهای رزمندگان اسلام، اظهار داشت: برخی از ویژگیهای استثنایی دوران دفاع مقدس که آن را به فرهنگ جاودانه تبدیل کرده است، عبارتند از: نصرت الهی، آرمان خواهی، فرماندهی عارف و شجاع، ژنرالها و فرماندهان جوان بی ستاره لشکرها و تیپ ها، اخلاص، یکدلی، عقلانیت و تدبیر حاکم بر تصمیم گیری، اقتدار ملت در اوج مظلومیت و تنهایی، مردمی بودن دفاع مقدس، اتصال به خداوند متعال از آموزههای آموزشی و فرهنگی برجسته دروان دفاع مقدس میباشد.
وی با اشاره به شهادت حدود ۳۶۰۰۰ دانش آموز و ۵۰۰۰ معلم در ایام دفاع مقدس گفت: خون پاک هر کدام از این شهدا چراغ راه ما برای تلاش در جهت اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
کفاش در ادامه ضمن تبریک آغاز سال جدید تحصیلی به دانش آموزان، معلمان و اولیای دانش آموزان از آنان خواست برای تقویت و ارتقای امور آموزشی، تربیتی و علمی مدرسه با همراهی، همدلی و همکاری همدیگر در امور مدرسه مشارکت فعال نموده تا مدرسه به اهدافی که از پیش ترسیم نموده است، برسد.
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدرسه قلب تپنده نظام تعلیم و تربیت کشور است گفت: سرنوشت آینده کشور در مدارس رقم میخورد هر چه الان در مدارس هزینه کنیم، آینده کشور را بیمه کردهایم.
وی به برخی از ویژگیهای دانش آموز در تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرده وگفت: دانش آموز در تراز سند فردی پرسشگر، سخت کوش، مشارکت جو، با انگیزه، دارای مهارت حل مسئله، استفاده بهینه از فرصت ها، دارای رفتار و عملکرد مثبت و قابل اعتماد میباشد.
کفاش به دانش آموزان توصیه کرد هدفمند و با برنامه زندگی کنید، اولین کاری که باید بکنید این است که مسیر آینده زندگی خود را هدفمند و با برنامه مشخص کنید که در آینده چه کاری میخواهید انجام دهید؟ یعنی یک نقشه راه با کمک افراد دلسوز، صادق، متخصص و با تجربه برای خودتان ترسیم کنید تا راحتتر به اهداف مورد نظرتان برسید و فرد مفیدی برای جامعه باشید.
معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از معلمان درخواست کرد تلاش کنند با مجهز شدن به علم و دانش روز، دانش آموزان را در ساحتهای مختلف تربیتی که در سند تحول بنیادین به آن اشاره شده است، پرورش دهند تا تک بعدی نباشند و از تمام ظرفیتهای وجودیشان استفاده کنند.
انتهای پیام/