صفحه نخست

آناتک

آنامدیا

دانشگاه

فرهنگ‌

علم

سیاست و جهان

اقتصاد

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

همدان

هرمزگان

یزد

پخش زنده

۱۰:۲۹ | ۳۰ / ۰۴ /۱۴۰۴
| |

گسترش مدارس تراز سند تحول بنیادین تا سه سال آینده را با سرعت بیشتری پیش می‌بریم

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: گسترش مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تا سه سال آینده با سرعت بیشتری باید پیش برود و تمامی مدارس غیردولتی باید به استانداردهای مورد نظر نزدیک شوند.
کد خبر : 986026

به گزارش خبرگزاری آنا، احمد محمودزاده معاون وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات صورت گرفته در سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در بهبود فرآیند‌های آموزشی و پرورشی، گفت: سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تابع سیاست‌های نظام تعلیم و تربیت کشور است و با جدیت در چارچوب قوانین و مقررات حرکت می‌کند.

وی با تاکید بر اجرایی سازی نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اظهار کرد: باید طبق برنامه و نقشه راه حرکت کنیم و از مسیر‌هایی که ما را در رسیدن به اهدافمان با مشکل مواجه می‌کنند به شدت پرهیز کنیم.

محمودزاده با اشاره به ضرورت گسترش مدارس تراز سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تصریح کرد: طبق برنامه زمان‌بندی شده تا سه سال آینده باید تقریبا کلیه مدارس غیردولتی به استاندارد‌های مدارس تراز نزدیک شوند و لذا باید برنامه‌های عملیاتی آن سرعت بیشتری به خود گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تحول در درون مدرسه و کلاس درس باید همزمان وتوام با هم شکل گیرد، بیان کرد: در این راستا هم معلم و هم مدیر مدرسه بسیار اثرگذار می‌باشند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه استاندارد‌های مورد نیاز مدارس تراز بررسی و شرایط گسترش آن فراهم می‌شوند، گفت: آموزش تغییرات در کتب درسی و همچنین برگزاری دوره‌های توانمند سازی معلمان نیز از جمله موارد مورد توجه جدی است.

محمودزاده در ادامه با تاکید بر ضرورت تحول در ساختار آموزشی و سازمانی، گفت: مراقبت‌های جدی در بحث برنامه‌های کمک آموزشی در مدارس غیر دولتی در حال انجام است و کلیه کتب آموزشی در مدارس غیر دولتی باید مورد تایید سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: تقویت رویکرد‌های پرورشی، تربیتی، فرهنگی و ورزشی در مدارس غیر دولتی مورد توجه جدی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر